کد خبر: ۸۷۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 04 July 2020

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طولانی شدن روند ویروس کرونا ناخوادگاه موجب خستگی کادر درمان شده است، گفت: ما هیچ برنامه منسجمی برای رفع این خستگی در کادر درمان با توجه به شرایط موجود نداریم، اما خستگی موجب نشده است که درروند ایجاد خدمات به بیماران خللی وارد شود.

فریدون رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: از حدود ۱۰ روز گذشته آمار مبتلایان روند افزایشی داشت و این مسئله به علت رعایت نکردن نکات و پروتکل‌های بهداشتی بود، همچنین مردم نسبت به این بیماری بی‌توجه شده‌اند و توصیه‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: برگزاری مراسمات عزا، عروسی و مهمانی از دیگر از عوامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان است، زمانی که یک مراسم با حدود صدها فرد برگزار می‌‎شود، قطعا ده‌ها مورد در این مراسم به کرونا مبتلا می‌شوند و سپس این ویروس را به سایر اعضای خانواده و جامعه  به طور مستقیم و غیرمستقیم منتقل می‌کنند.

وی با بیان اینکه طولانی شدن روند بیماری کرونا ویروس ناخوادگاه موجب خستگی کادر درمان شده است، گفت: ما هیچ برنامه منسجمی برای رفع این خستگی در کادر درمان باتوجه به شرایط موجود نداریم، این موضوع قابل پنهان نیست، اما خستگی موجب نشده است که درروند ایجاد  خدمات به بیماران خللی وارد شود.

افزایش ابتلا به کرونا ویروس در کادر درمان چهارمحال و بختیاری

رحمانی در ادامه با اشاره به اینکه ابتلا به کرونا ویروس در کادر درمان و خدمه بیمارستان در چهارمحال و بختیاری افزایش داشته است، افزود: اما در بیش‌تر موارد کادر درمان در خارج از محیط بیمارستان به این ویروس مبتلا شده‌اند و انتقال از محیط بیمارستان بسیار کم بوده است، نیاز است دوره‌های آموزشی تکمیلی برای کادر درمان و خدمه برگزار شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: اگر روند ابتلا به کرونا ویروس با همین شیب ادامه پیدا کنند، بالاجبار باید سایر بخش‌های بیمارستانی را تغییر کاربری دهیم و این بخش‌ها را به بخش کرونا تبدیل و پذیرش بیماران غیراورژانسی را به زمان دیگری موکول کنیم.

 درصورت بحرانی شدن شرایط امکانات جوابگوی نیاز درمانی شهروندان نیست

وی افزود: وسایل و تجهیزات فردی به اندازه کافی خریداری شده است، اما اگر در شرایط بحرانی و افزایش چند برابری ابتلا به کرونا ویروس  در چهارمحال و بختیاری قرار بگیریم، قطعا امکانات جوابگوی نیاز درمانی شهروندان نیست.

رحمانی در خصوص تغییر علائم در مبتلایان به کرونا ویروس در چند هفته اخیر، یادآور شد: در ۳ هفته اخیر اکثر مراجعان دارای علائمی مانند ضعف، بیحالی، تب خفیف و بدن درد بودند و علائم تنفسی در آن‌ها بسیار کم بود، اما در چند روز اخیر مجددا اکثر مراجعان مشکوک و مبتلا به کرونا ویروس دارای علائم شدید تنفسی مشابه اوایل شیوع بیماری هستند.

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه انجام تست کرونا هزینه‌ای حدود ۵۰۰ هزارتومان برای دولت در بر دارد، گفت: از ابتدای شیوع بیماری از حدود ۱۳ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری تست گرفته شده است، برخی از مردم دچار وسواس فکری شده‌اند و درخواست انجام تست دارند.

وی ادامه داد: در گذشته که تعداد  مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری اندک بود، بیماریابی فعال در دستور کار قرار گرفت، اما اکنون تا زمانی که پزشک تشخیص دستور انجام تست را ندهد از افراد بدون علائم تست گرفته نمی‌شود، مردم وسواس فکری را کنار بگذارند و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اکتفا کنند.

رحمانی با اشاره به اینکه ابتلا به کرونا ویروس در کودکان نیز مشاهده می‌شود، عنوان کرد: آمار ابتلا به کرونا در کودکان مشابه بزرگسالان است، اما معمولا کودکان دچار علائم شدید نمی‌شوند اما به راحتی می‌توانند این ویروس را انتقال دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان تأکید کرد: تاکنون هیچ درمان اختصاصی برای کرونا ویروس تائید نشده است، بنابراین مبتلایان سعی کنند در صورت امکان در قرنطینه خانگی بمانند و خود منشاء انتقال این ویروس به سایر افراد جامعه نشوند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار