کد خبر: ۸۷۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 19 July 2020

 

به گزارش خبرنگار مهر، امروز (شنبه) همزمان با برگزاری شورای فرهنگی کانون پرورش فکری گیلان راننده فرهنگ دوست گیلانی به پاس سال‌ها تلاش در جهت ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی قدردانی شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان در این مراسم گفت: جای خوشحالی است که در شهر اولین‌ها، شاهد قدردانی از راننده نخستین تاکسی فرهنگی شهر رشت هستیم.

اسفندیار ضیایی در ادامه به پیشینه فرهنگی گیلان اشاره کرد و گفت: این استان را زادگاه شخصیت‌های برجسته و پیشگام صیانت از آرمان‌های یک ملت و پیش قراول عرصه دانش‌افزایی است.

وی دستاوردهای فرهنگی گیلان را برگرفته از قلب‌های تپنده و نگاه آرمانی مردمان آن دانست و با اشاره به رسالت‌های کانون در حمایت از فعالان فرهنگی استان، اظهار کرد: لازم است تمامی افراد جامعه به عنوان سربازان و سفیران کتاب نقش‌آفرین باشند و در این میان نیز نگاه ویژه‌ای به پیشگامان این عرصه داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با بیان اینکه «ساحل فیلسوف» به عنوان یک مربی و معلم سیار است، تصریح کرد: وی در فراهم‌سازی سیر روحی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را همزمان با سیر جغرافیایی آنها نقشی مهم و سازنده داشته است.

وی افزود: هنگامی که با نگاهی متعالی به جامعه می‌نگریم، شاهد بازتاب روشنی از این نگاه در زندگی شخصی و خانوادگی خود خواهیم بود و به تبع آن، از برکت‌های این نگاه ارزش‌مند و متعالی برخوردار خواهیم شد.

ضیایی در ادامه با دعوت از این راننده فرهنگ‌دوست گیلانی برای پذیرش نقش سفیر فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جامعه، از اهدای ۱۰۰ جلد کتاب برای غنی‌سازی کتاب‌خانه تاکسی فرهنگی شهر رشت خبر داد.

«ساحل فیلسوف» دانشجوی رشته مدیریت فرهنگی است و طی سال‌ها با ایجاد جایگاه عرضه کتاب در خودرو، به ترویج فرهنگ مطالعه در میان مسافران درون شهری پرداخته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار