رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، از شیوع بالای کووید_۱۹ چه در موارد سرپایی و چه در بیماران بستری در شهرستان‌های بروجن و شهرکرد خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 31 August 2020

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، از شیوع بالای کووید_۱۹ چه در موارد سرپایی و چه در بیماران بستری در شهرستان‌های بروجن و شهرکرد خبر داد.

 مجید شیرانی دراین گفت وگو اظهارکرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۱ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۳۷ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شدند.

او افزود: در این مدت علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۱ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

شیرانی اضافه کرد: هم اکنون ۱۶۲ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۲۴ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تأیید بیماریشان هستند.

او ادامه داد: متاسفانه طی ۲۴ساعت گذشته دو مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_۱۹ در استان گزارش شده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۱۶۳ نفر می‌باشد.

شیرانی گفت: هم اکنون ۳۳ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

او با اشاره به اینکه آمار مربوط به بیماری کاملا گویا است که در چند روز اخیر به ویژه در سه یا چهار روز گذشته با یک نرخ فزاینده در موارد بستری در بیمارستان‌های استان مواجه هستیم افزود: این موضوع در مورد شهرستان‌های بروجن و شهرکرد بسیار چشمگیرتر و بارزتر است.

شیرانی اضافه کرد: در شهرستان بروجن با یک حجمه شدید بیماری مواجه هستیم، به طوری که تقریبا بخش‌های پیش‌بینی شده برای بیماران کرونا اشغال شدند و در حال حاضر از ظرفیت‌های خارج از این بخش‌ها استفاده می‌کنیم.

او با بیان اینکه به نسبت جمعیت، در شهرستان بروجن، چه به لحاظ موارد سرپایی و چه به لحاظ بیماران بستری، شاهد بیشترین آمار گرفتاری از ابتدای آغاز بیماری تاکنون هستیم گفت: این نشان می‌دهد که مردم به ویژه در این شهرستان باید هشدار‌ها را جدی‌تر بگیرند.

شیرانی گفت: نکته قابل توجه و بارز در شهرستان بروجن این است که بسیاری از گرفتاری‌ها خانوادگی هستند، یعنی ویروس کاملا در یک چرخه خانوادگی و فامیلی در دورهمی‌ها و گردهمایی‌های کوچک فامیلی و خانوادگی پخش شده و افراد زیادی گرفتار شدند.

او افزود: همین طور شهرستان شهرکرد که از ابتدای شیوع بیماری کرونا جز شهرستان‌های با شیوع بالا بیماری بوده است، این روز‌ها نیز به نسبت جمعیت، پس از شهرستان بروجن در مرحله دوم شیوع و بروز بیماری قرار گرفته است.

شیرانی اضافه کرد: شهرستان‌های دیگر استان چهارمحال و بختیاری اندکی وضعیت بهتری دارند، اما این شرایط کاملا شکننده است.

 

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار