تابناك شهركرد- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری نجات این استان از مشکلات و مخاطرات خشکسالی و کم آبی را در گرو اجرای مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به استان عنوان کرد .
کد خبر: ۸۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 05 September 2015
حسین صمدی روز پنجشنبه در دیدار مدیران روابط عمومی وزارت نیرو و شرکتهای تابعه از مرکز ایرنا درشهرکرد اظهار داشت: 70 درصد آب مورد نیاز کشاورزی و 90 درصد آب شرب و صنعت چهارمحال و بختیاری از منابع زیرزمینی تامین می شود .
وی بیان داشت: با برداشت بی رویه از این منابع اکنون نیمی از دشتها و آبخوانهای استان ممنوعه اعلام شده و مابقی نیز در حال ممنوعه شدن است .
صمدی ادامه داد: پراکندگی روستاهای استان، بافت کماکان روستایی شهرها، کوهستانی و سخت گذر بودن استان، هزینه های خدمات رسانی بخصوص در حوزه آب و برق را در این استان تشدید کرده است .
وی مصوبات سفر رییس جمهوری وهیات دولت به چهارمحال وبختیاری را برای حل مشکلات آبی استان مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر این مصوبات اجرایی شود تعداد زیادی از شهرها و روستاهای استان که با تانکر آبرسانی می شود، ازآب شرب سالم بهره مند می شوند.
صمدی همچنین افزود: تکمیل طرح های نیمه تمام نظیر طرح انتقال آب بن - بروجن، طرح ونک - لردگان و سبزکوه از دیگر اقداماتی است که تکمیل آنها آبرسانی در استان را متحول می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار