کد خبر: ۸۹۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 09 September 2020

 

 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعدوبرق طی دو روز آینده در برخی استان‌ها از وزش باد شدید در ۱۵ استان کشور طی امروز (۱۹ شهریورماه) خبر داد.
 
 
 
                                                   وزش باد شدید در ۱۵ استان کشور


به گزارش تابناک، صادق ضیائیان، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین مدل‌های هواشناسی امروز (۱۹ شهریور) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، برخی مناطق استان خراسان شمالی، شمال غرب خراسان رضوی و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل در بعدازظهر و اوایل شب در جنوب غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، برخی مناطق چهار محال و بختیاری، فارس، غرب هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۲۰ شهریور) در مازندران و شمال اردبیل و در بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی استان‌های البرز، تهران و سمنان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، شمال و غرب هرمزگان رگبار گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

ضیائیان اضافه کرد: این شرایط طی جمعه (۲۱ شهریور) تا شنبه (۲۲ شهریور) در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و جنوبی نیز رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (۱۹ شهریور) دریای خزر مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از امروز تا فردا (۲۰ شهریور) در نوار شمالی کشور کاهش حدود ۴ تا ۶ درجه‌ای دما رخ خواهد داد همچنین طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، امروز (۱۹ شهریور) در ساعات بعدازظهر و شب در آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال اصفهان سرعت باد افزایش خواهد یافت و در بعضی ساعات وزش باد شدید دور از انتظار نخواهد بود.

ضیائیان در خصوص وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، به ایسنا گفت: آسمان تهران فردا (۲۰ شهریور) کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲۱ شهریور) صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار