کد خبر: ۹۰۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ 20 September 2020

 

وجود فضای مطالعاتی ۴۶سانتیمتری شایسته شهرستان رشت نیست

رشت- مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به کمبود فضای مطالعاتی در رشت، گفت: وجود فضای مطالعاتی ۴۶ سانتیمتری برای هر فرد در رشت شایسته این شهرستان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، پریسا کرمی عصر شنبه در نشست ویژه بررسی وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی رشت و چندین پروژه فرهنگی این شهرستان امروز شنبه، اظهار کرد: ۱۱ باب کتابخانه عمومی در شهرستان رشت فعال هستند که اقدامات متنوع فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در این مراکز انجام می‌شود.

کرمی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی به عنوان تنها مراکز فرهنگی در بخش‌های مختلف شهرستان رشت به ارائه خدمات می‌پردازند، گفت: کمبود فضای مطالعاتی در این شهرستان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به سرانه مطالعه در رشت، گفت: سرانه ۴۶ سانتیمتری به ازای هر ۱۰۰ نفر شایسته شهرستان فرهنگی رشت نیست.

وی به استانداردهای کشوری ۲.۷۰ و همچنین بین المللی ۸ متر مربعی به ازای هر ۱۰۰ نفر در این زمینه اشاره و تصریح کرد: در صورت افتتاح کتابخانه مرکزی رشت این سرانه تنها به ۱.۲۴ متر مربع به ازای هر ۱۰۰ نفر خواهد رسید.

کرمی خاطرنشان کرد: حتی تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت نیز کمبود سرانه مطالعه در رشت را جبران نمی‌کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین با اشاره به لزوم تعمیرات اساسی کتابخانه عمومی امام خامنه ای روستای اسلام آباد سنگر و نیز احیای کتابخانه عمومی امام رضا (ع) رشت، گفت: امیدوارم برگزاری چنین جلساتی روند بازگشت این دو کتابخانه مهم به چرخه فرهنگی استان و بهره مندی اعضای پرشمار این دو کتابخانه به آنها تسریع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار