معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: رعایت محدودیت‌های کرونایی اخیر از سوی مردم، کاهش ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ را در این استان به همراه داشته است.
کد خبر: ۹۲۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ 02 December 2020

ایوب درویشی در نشست مشترک ستاد مقابله با کرونای شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل افزود: کاهش شمار ابتلا و فوتی‌های بیماری کووید ۱۹ نتیجه اعمال محدودیت‌های کرونایی بود که جای خوشحالی دارد.

وی با قدردانی از همراهی مردم در رعایت محدودیت‌ها و کمک به کاهش آمار کرونایی‌ها ادامه داد: مردم ‌با درایت و هوشمندی این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را رعایت کردند تا امروز شاهد کاهش بیماری کووید ۱۹ باشیم.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه شیوع کرونا رابطه مستقیمی با رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی دارد، اظهار داشت: رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌ها، کاهش بیماری کووید ۱۹ را به دنبال خواهد داشت و اوضاع را به سمت عادی شدن‌ پیش می‌برد.

درویشی ادامه داد: اکنون در مرحله ممنوعیت‌ها و کنترل هوشمند بیماری هستیم و بیماران از طریق ارتباط‌گیری با اطرافیان و به طور هوشمند رصد می‌شوند، همچنین  بخش درمان نیز تجهیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح سلامت محله محور در قالب قرارگاه شهید سردار سلیمانی توسط بسیج و با محوریت فرمانداران و مدیریت سپاه در تمامی پایگاه ها، مسجدها و با کمک افراد نیکوکار در همه محله‌ها در حال اجراست و با این طرح، به طریق مختلف بیماریابی می شود.

 معاون استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: اطلاع‌رسانی و رعایت ممنوعیت‌ها به بهبود وضعیت جامعه از نظر بیماری کمک می‌کند و آینده خوبی پیش رو خواهد بود.

درویشی درباره چک‌های افرادی که در ۲ هفته اعمال محدودیت‌ها برگشت خورده است، اظهار داشت: با مصوبه‌ ارسالی به بانک‌ها، این چک‌ها رفع سوء اثر خواهد شد و پس از رفع محدودیت ها وضع به روال عادی باز خواهد گشت.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تاکید کرد: محدودیت‌ها با توجه به تعداد بیماران و توسط دانشگاه علوم‌پزشکی اعلام می شود و به تبع آن برای شهرهای قرمز محدودیت اصناف شامل ۳،۲ و ۴ می‌شود و با کاهش رنگ‌بندی محدودیت‌ها کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان در محل کار حاضر می‌شوند و بقیه دورکاری می‌کنند افزود: با مصوبه  اخیر، با تشخیص مدیر دستگاه سقف یک سوم نیز برداشته شده و با صلاحدید مدیر، کارکنان در محل کار حاضر خواهند شد و محدودیت برای اصناف نیز طبق همین گروه‌بندی اعمال می شود؛ همچنین محدودیت تردد ازساعت ۹ شب تا ۴ صبح اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار