امام جمعه شهرکرد:
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: جبهه عافیت طلب‌های داخلی در صدد مذاکره با دشمن هستند و قصد ندارند راه امام و رهبر را ادامه دهند که نگران کننده است و اکنون نیز از عوض شدن رئیس جمهور آمریکا خوشحال هستند.
کد خبر: ۹۳۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 29 January 2021

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه بعضی امور در قرآن به عنوان فتنه معرفی می‌شوند که ضرورت شناختشان بر همگان لازم است، گفت: شح نفس به معنای بخل و خودداری از وظیفه از جمله مواردی است که به عنوان فتنه معرفی شدند که گاهی دل‌بستگی‌ها باعث می‌شود از وظایف باز بمانیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: شح از نفس سرچشمه می‌گیرد که مومن باید با امور نفسانی بجنگد، جهاد با امور نفسانی وظیفه است که باید انجام دهیم، بخل ورزیدن یکی از این موارد است که فقط در مال خلاصه نمی‌شود بلکه در همه امور دیده می‌شود.

وی ادامه داد: بخل در به‌کارگیری اعضاء نیز مشاهده می‌شود که اگر مومن اعضاء را برای خدمت به دیگران به زحمت نیندازد بخل ورزیدن در اعضا و جوارح محسوب می‌شود، بخل ورزیدن در علم، بخل در استعدادها، بخل در زبان، بخل در ایثار و هزینه نکردن این موارد در مسیر خداوند و خدمت به مردم شح نفس و فتنه به حساب می‌آیند زیرا که همه این‌ موارد امتحان الهی هستند.

نکونام به بخل در اصلاح جامعه، اشاره کرد و ادامه داد: جامعه باید اصلاح شود اما برخی‌ها در اصلاح جامعه بخیل هستند، اصلاح جامعه، امربه‌معروف، جهاد، مبارزه با فساد، هشدار به جامعه دادن و ... لازم دارد که باید در اصلاح جامعه قدم برداریم زیراکسی که در این مسیر نباشد گرفتار بخل اصلاح است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مومن باید بکوشد تا مهر و محبت و صفا در جامعه حاکم باشد که غیر از این بخل در اصلاح جامعه و شح نفس است، تصریح کرد: بخل در عرصه‌های جهادی نیز وجود دارد و مومن باید همیشه آماده باشد و در هرجایی که خداوند او را برای تقویت فرهنگی از جمله فرهنگ شهادت، جهاد و... دعوت کرده باید شرکت کند اما برخی‌ها بخل می‌ورزند و زمانی که برای راه‌پیمایی دعوت می‌شوند بخل دارند و مانع دیگران نیز می‌باشد که این نمونه شح نفس در جهاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار