رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از مردم درخواست کرد همچنان از برگزاری دورهمی‌ها که باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود، خودداری کنند.
کد خبر: ۹۴۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 20 February 2021

 

مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از افزایش روند شیوع کرونا در استان خبر داد و افزود: اگر روند افزایشی ادامه یابد، شاهد تغییر رنگ بسیاری از شهرستان‌ها به رنگ زرد و نارنجی خواهیم بود از این رو همچنان توصیه می‌شود مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه پرهیز از برگزاری دورهمی اهتمام جدی به کار گیرند.

وی گفت: برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در شرایط وضعیت زرد شیوع کرونا مانعی ندارد اما بازدید عموم مردم از این نمایشگاه‌ها ممنوع است و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در مناطق زرد رنگ شیوع کرونا بلامانع است و این نمایشگاه‌ها مشروط به رعایت شرایطی مجاز به برگزاری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به تازگی درخواست برگزاری نمایشگاه تخصصی مبلمان در استان مطرح شد که این درخواست در ستاد استانی مقابله با کرونا بررسی و با طرح چند شرط نسبت به برگزاری آن موافقت شد.

شیرانی تصریح کرد: بر اساس این تصمیم مقرر شد تا عوامل برگزاری نمایشگاه ساعات بازدید را محدود و تا ساعت ۱۸ اعلام کنند و علاوه‌بر آن مراقبت شود تا از حضور عموم مردم در نمایشگاه خودداری و نمایشگاه با ۳۰ درصد ظرفیت فعال شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چنانچه هریک از این موارد از سوی عوامل برگزارکننده نقض شود دانشگاه علوم پزشکی نسبت به آن اعلام شکایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگبندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار