مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه فرارسیدن فصل بهار، توزیع بیش از ۸۰۰ هزار اصله نهال مثمر هسته‌دار و دانه‌دار در استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 20 February 2021

 

ابراهیم شیرانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گرم شدن هوا در اسفندماه و آغاز زود هنگام کاشت نهال در استان افزود: از این تعداد اصله نهال، بیش از ۳۵۰ اصله در منطقه سودجان تولید شده است و برای کشت در باغات همان منطقه اختصاص یافته است.

به گفته وی، ۲۵۰ هزار اصله نهال نیز در هشت واحد مجوزدار نهالستان در استان تولید شده است که قابل کشت در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری را دارد.

شیرانی افزود: درختان قابل کشت و فروش در استان از نوع هسته‌دار شامل بادام، گردو، زردآلو، هلو و گیلاس و دانه‌دار شامل سیب، گلابی و به است، که تا اواسط فروردین‌ماه در استان کشت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری، استان قرنطینه برای آفات و بیماری است، گفت: ورود نهال درختان دانه‌دار از خارج استان ممنوع است و باغداران باید از تولیدات داخل استان برای کشت استفاده کنند.

مدیرامور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود:هم‌اکنون ۱۵ جایگاه برای فرش نهال با مجوز سازمان نظام مهندسی کشاورزی در استان مشخص شده است که باغداران موظفند، نهال‌های خود را از این جایگاه‌ها تهیه کنند.

به گزارش ایرنا، مجموع سطح باغات استان ۴۳ هزار هکتار است که حدود ۱۵ هزار هکتار از این میزان زیر کشت بادام و هفت تا هشت هزار هکتار نیز زیر کشت گردو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار