معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم گفت: اصحاب رسانه و قلم باید اهل امیدآفرینی در جامعه باشند.
کد خبر: ۹۴۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۸ 06 March 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی کبیری پور در آئین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قم در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت:امر خطیر رسانه، آگاهی‌رسانی در جامعه است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم افزود: اصحاب رسانه باید به دنبال حق و حقیقت و روشن شدن برخی مسائل باشند اما در کنار آگاهی بخشی، نیاز است که اصحاب رسانه و قلم باید اهل امیدآفرینی در جامعه باشند.

وی بیان کرد: گاهی در مواجهه با برخی از رویدادها، می‌توان از زوایای دیگری نیز به مسائل نگاه کرد تا بتوان به امیدآفرینی در جامعه پرداخت.

کبیری پور عنوان کرد: رهبری در بیانیه گام دوم اشاره داشتند برای تحقق هدف انقلاب اسلامی که تمدن سازی و رسیدن به جامعه اسلامی است باید به امیدآفرینی به‌ویژه در میان نسل جوان پرداخت.

وی گفت: پرهیز از مسائلی که نسل جوان را از پیشرفت مأیوس کند اهمیت زیادی دارد، می‌توان با انتقال حقیقت، مفهوم امیدآفرینی را هم مدنظر داشت باید مراقب باشیم با برخی مطالب و مسائل یاس و ناامیدی را در نسل جوان تولید نکنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: باروحیه‌ای که در رسانه‌های قم سراغ داریم قطعاً این‌گونه‌ است و در این راه موفق هستند.

در این جلسه احمد حاجی‌زاده دبیر کنگره ملی شهدای استان قم نیز بیان کرد: از دست‌اندرکاران این جشنواره عظیم قدردانی می‌کنیم و افتخار داریم سه سال است که در کنگره شهدا در خدمت جشنواره هستیم.

وی عنوان کرد: ابوذر اولین جشنواره‌ای است که به شخصیت این صحابه بزرگ امیرالمؤمنین(ع) می‌پردازد، امام علی(ع)، درباره این شخصیت بیاناتی دارد و به‌خوبی ایشان را معرفی کرده است که ابوذر چه شخصیت عظیمی دارد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: ابوذر دو ویژگی مهمی دارد، نخست اینکه برای گفتن حرف حق، از هیچ‌چیزی ابایی ندارد، حتی به قیمت جانش تمام شود و دوم اینکه هر کارکردند که دهان او را با پول ببندند حاضر به چنین کاری نشد.

وی گفت: روزی که به ابوذر وعده ثروت زیادی دادند تا امام علی(ع)را رها کند و نپذیرفت، در شرایطی بود که سه روز همراه با خانواده، طعامی نخورده بود و امیرالمؤمنین(غ) وقتی چنین چیزی را شنید گریه کرد.

دبیر کنگره ملی شهدای استان قم اظهار داشت: در مطبوعات و رسانه نیز چنین انسان‌های بزرگی داریم که حرف حق می‌زنند و سر خم نمی‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار