رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست سال‌زراعی جاری از یکم مهرماه امسال تاکنون۱۵۰ هزار و ۵۲۴ فقره بیمه‌نامه محصولات کشاورزی، دام و آبزیان در این استان صادر شد.
کد خبر: ۹۴۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 17 March 2021

 

عطاءالله ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این تعداد بیمه‌نامه ۲۰ فقره مربوط به زیربخش آبزیان، ۲ هزار و ۴۳۵ بیمه‌نامه مختص تنه درختان، پنج هزار و ۲۹۴ بیمه‌نامه مرتبط با دام، ۳۶۶ بیمه‌نامه در حوزه طیور، ۶۱ هزار و ۹۴۸ بیمه‌نامه در بخش محصولات باغی و ۸۰ هزار و ۴۶۱ بیمه‌نامه مخصوص محصولات زراعی است.

ابراهیمی تصریح کرد: سطح بیمه شده محصولات کشاورزی، دام و آبزیان در استان شامل ۶۲ هزار متر مربع شیلات، ۱۴ هزار مترمربع بیشه، ۱۴۶ هزار و ۸۹۴ راس دام، هفت میلیون و ۷۶ هزار و ۹۸ قطعه مرغ، ۳۰ هزار و ۹۲۹ هکتار باغ و ۲۰۴ هزار و ۵۸۰ هکتار زمین زراعی است.

وی یادآور شد: از مجموعه بیمه‌نامه‌های صادر شده در نیمه نخست سال‌زراعی جاری از یکم مهرماه امسال تاکنون ۲۷۵ فقره پرونده خسارتی تشکیل و برای پرداخت معرفی شده است.

به گزارش ایرنا، سرمازدگی‌های اسفندماه امسال ۳۷۰ میلیارد ریال خسارت به باغات چهارمحال و بختیاری وارد کرد که از این میزان ۱۴۰ میلیارد ریال مربوط به سرمازدگی ۸۴۰ هکتار از باغات بادام و زردآلو استان در اوایل اسفندماه و ۲۳۰ میلیارد ریال مربوط به موج بعدی سرما در ماه‌جاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار