معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تامین به‌موقع کالاهای اساسی گفت: بازار این استان هم‌اکنون با کمبود در تامین تخم‌مرغ مواجه نیست و این کالا برای بازار تامین شده است.
کد خبر: ۹۴۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ 18 March 2021

 

جهانبخش مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: بازار استان روزانه به ۳۰ تن تخم‌مرغ نیاز دارد و از این میزان روزانه هفت تن در داخل استان تولید و بقیه از استان‌های همجوار وارد و در بازار مصرف عرضه می‌شود.

مرادی تصریح کرد: تخم‌مرغ تولیدی در چهارمحال و بختیاری با قیمت دولتی مصوب ۱۶۹ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم و تخم‌مرغ‌های وارداتی از استان‌های همجوار با قیمت ۲۰۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری روزانه به ۳۰ تن تخم‌مرغ نیاز دارد که در ماه‌های اخیر ۲ واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار در استان به مجموع واحدهای تولیدی اضافه شده و ظرفیت تولید در این استان به روزانه هفت تن افزایش داشته است.

میزان تولیدات سالانه محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که این میزان محصول از سوی ۶۷ هزار بهره‌بردار کشاورزی تولید می‌شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار