نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: لحظه لحظه رفتار زندان‌بانان با زندانیان باید سراسر محبت باشد تا بتواند در کردار و رفتار زندانیان تاثیر بگذارد.
کد خبر: ۹۵۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 22 March 2021

 

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز دوشنبه در نشست با رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی به ضرورت‌های زندانیان مانند ایجاد اشتغال اشاره و تاکید کرد: باید عرصه برای شکوفایی استعدادهای زندانیان فراهم شود تا بتوان ضمن افزایش تولید، روحیه آنان را با آرامش مواجه کرد.

وی افزود: کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و مالی، آزادسازی آن‌ها و حمایت از خانواده‌های آنان نیاز به یک حرکت ملی دارد و باید به فرهنگ اساسی در جامعه تبدیل شود.

نکونام تصریح کرد: این اقدام باید جزو فعالیت‌های اساسی، کلیدی و اولویت‌دار مسوولان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور قرار گیرد تا بتوان فعالیت‌های بیشتر و مؤثرتری در این حوزه انجام داد و از ماندگاری زندانیان به‌خصوص سرپرستان خانوار در زندان جلوگیری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: انتخابات امسال از تمامی انتخابات کشور در سال‌های قبل سرنوشت‌سازتر است و از این فرصت نباید غفلت کرد.

وی گفت: دشمن برای برگزاری انتخابات کشورهای مقاومت مانند ایران، عراق و سوریه به‌دنبال برنامه‌ریزی است.

نکونام همچنین تاکید کرد: عرصه زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی فرصت مغتنم و ارزشمندی است تا بتوان خلافکاران را متحول و آنان را به افرادی درستکار تبدیل کرد که در این راستا باید از ظرفیت‌های ماه شعبان و فرصت‌های معنوی در راستای تهذیب و تطهیر روح، دل و جان بهره‌گیری کنیم.

نکونام تصریح کرد: ترس دشمن در عرصه‌های دفاعی، علمی و فناوری، نشان از قوت و غنی بودن گفتمان انقلابی دارد.

وی یادآور شد: رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور برای بازدیدهای سرزده و رصد امور از نزدیک بسیار مؤثر و قابل قدردانی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برنامه‌های فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، حفظ ادعیه و قرآن در زندان‌های استان تقویت شده است.

عبدالرضا علی‌محمدی تاکید کرد: مرخصی‌های تشویقی به زندانیان چهارمحال و بختیاری براساس شرکت در کلاس‌های فرهنگی و حرفه‌آموزی اعطا می‌شود.

وی افزود: زندان‌های چهارمحال و بختیاری در زمینه اعطای مرخصی به زندانیان رتبه نخست کشور در سال ۱۳۹۹ را کسب کرد.

علی‌محمدی تصریح کرد: در زمان وقوع برخی حرکات در زندان‌های کشور همزمان با شیوع ویروس کرونا، زندان‌های چهارمحال و بختیاری با مشکلی مواجه نبود.

وی یادآور شد: دادگستری چهارمحال و بختیاری مبارزه با اراذل و اوباش، مبارزه با مواد مخدر و فعال شدن اجرای احکام را تقویت کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: کاهش ورودی به زندان، اصلاح و تربیت زندانیان و حمایت از خانواده‌های آنان در دستور کار مسوولان استان قرار دارد.

جعفر مردانی اظهار داشت: برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، سهم چهارمحال و بختیاری کافی نیست و باید از منابع ملی سهم بیشتری به این استان اختصاص یابد.

در این نشست محمدمهدی حاج‌محمدی رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گزارشی از وضعیت زندان‌ها و زندانیان کشور را ارایه کرد.

سه زندان در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار