مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح تامین آب آشامیدنی مناطق روستایی استان به ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۹۵۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹ 25 March 2021

 

احمدرضا محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این طرح شامل آبرسانی به مجتمع جغدان شهرستان کیار با پنج روستا، آبرسانی به مجتمع دهنو گودرز شهرستان لردگان با چهار روستا، آبرسانی به مجتمع سرتنگ محمود شهرستان اردل با هفت روستا و آبرسانی به روستاهای گل‌سرخ و نصیرآباد شهرستان کوهرنگ است.
وی افزود: عملیات اجرایی این طرح با دربرگیری پنج هزار نفر از جمعیت ۱۸ روستایی در سال ۱۳۹۸ آغاز شده و تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
محمدی تصریح کرد: در سال گذشته برای اجرای این طرح ۷۲ میلیارد و ۳۵۱ میلیون ریال اعتبار ملی مصوب شد که از این مبلغ ۲۷ میلیارد ریال برابر ۳۷.۳۱ درصد تخصیص یافت و در صورت تامین به ‌موقع اعتبارات، این طرح در سال آینده تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شاخص بهره‌مندی روستائیان چهارمحال و بختیاری از آب لوله‌کشی سالم و بهداشتی در طول دولت‌‎های یازدهم و دوازدهم حدود ۱۶ درصد افزایش یافت و از ۶۲.۴ درصد سال ۱۳۹۲ به ۷۸ درصد در سال ۱۳۹۹ رسیده است.
شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون به ۶۵۱ روستا آب‌رسانی می‌کند که از این تعداد ۵۴۳ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد اما این در حالی است که ۱۱۵ روستای استان از نعمت آب لوله‌کشی محروم هستند که از این تعداد ۲۸ روستا بالای ۲۰ خانوار و بقیه زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارد.
چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت در ۱۰ شهرستان است که ۳۵ درصد این جمعیت در روستاها ساکن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار