مدیرکل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند صدور کارت ملی برای افراد گفت: تاکنون ۹۶.۱۳ درصد واجدین شرایط در این استان موفق به دریافت کارت ملی خود شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 10 April 2021

 

عبدالرضا کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: جمعیت بالای ۱۵ سال سن استان تا پایان سال گذشته برابر ۷۵۳ هزار و ۴۷۸ نفر بود که ۱۰۰ درصد این جمعیت واجد دریافت کارت هوشمند ملی است و از این تعداد تاکنون کارت هوشمند ملی برای ۷۲۴ هزار و ۳۰۸ نفر معادل ۹۶.۱۳ درصد صادر شده است.

کریمی تصریح کرد: کارت هوشمند ملی برای ۲۹ هزار و ۱۷۰ نفر از جمعیت بالای ۱۵ سال سن چهارمحال و بختیاری برابر ۳.۸۷ درصد هنوز صادر نشده است.

وی یادآور شد: افراد واجد شرایطی که تاکنون برای پیش‌ثبت‌نام خود اقدام نکرده‌اند، باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا از طریق سایت اینترنتی ثبت‌احوال به نشانی الکترونیکی https://www.sabteahval.ir/ پیش‌ثبت‌نام خود را انجام دهند و سپس در تاریخ مشخص شده برای احراز هویت، گرفتن اثر انگشت و تهیه عکس به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

کریمی با اشاره به عملیاتی شدن استفاده از کارت هوشمند ملی در سال‌جاری اظهار داشت: به افرادی که هنوز موفق به دریافت کارت خود نشده‌اند هیچ‌گونه خدماتی در دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل، شرکت‌های خدمات‌رسان، نهادهای عمومی دولتی و سایر سازمان‌ها ارایه نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، کارت هوشمند ملی یا کارت ملی نوعی کارت دیجیتالی است که از سوی سازمان ثبت‌احوال ایران به‌عنوان مرجع امور هویتی کشور صادر می‌شود و سن قانونی برای درخواست و صدور این کارت ۱۵ سال تمام است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار