فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به لزوم زیرساخت‌های شهری گفت: تاکنون برای احداث طرح کنارگذر شمالی بروجن ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
کد خبر: ۹۶۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 08 May 2021

مسعود ملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: احداث طرح کنارگذر شمالی بروجن تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به‌علت فعالیت مطلوب پیمانکار پروژه، از برنامه زمان‌بندی جلوتر است.

وی کنارگذر شمالی بروجن را یکی از پروژه‌های زیرمجموعه طرح شهرکرد به بروجن به لردگان دانست و افزود: این پروژه به‌طول هشت کیلومتر و به‌صورت چهار خطه احداث می‌شود و تکمیل و بهره‌برداری از آن حداقل به ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی یادآور شد: این طرح در صورت تامین به‌موقع اعتبارات در بهار سال آینده (۱۴۰۱) تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

فرماندار بروجن اظهار داشت: با توجه به استقرار ۴۰ درصد از صنایع چهارمحال و بختیاری در پنج شهرک و واحد صنعتی شهرستان بروجن، قرارگر فتن این شهرستان در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور و همچنین برخورداری از ۱۵ مسیر ورودی و خروجی با شهرستان‌ها و استان‌های همجوار، در شبانه‌روز افزون‌بر ۵۰ هزار خودرو از جاده‌های این شهرستان عبور می‌کند.

وی گفت: همین عامل باعث وارد شدن خسارت‌های فراوان به زیرساخت‌های شهری در شهرستان بروجن شده است و احداث کنارگذر شمالی بروجن می‌تواند در حفظ این زیرساخت‌ها نقش‌آفرین باشد.

ملکی تاکید کرد: با احداث و بهره‌برداری از کنارگذر شمالی بروجن ۷۰ درصد از ترافیک مرکز این شهرستان کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی احداث کنارگذر شمالی بروجن از تیرماه سال۱۳۹۹ آغاز شد و براساس برنامه زمان‌بندی باید در مدت ۲۴ ماه تکمیل و بهره‌برداری شود.

ابتدای این طرح در محل تقاطع مسیرهای بروجن به لردگان و بروجن به شهرکرد آغاز و در انتها به محور بروجن به مبارکه متصل می‌شود.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار