تاکنون ۲۲ هزار دوز واکسن در چهارمحال و بختیاری تزریق شده است.
کد خبر: ۹۶۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵ 11 May 2021

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: علاوه‌بر تزریق واکسن به عوامل بهداشت و درمان، سالمندان، جانبازان بالای ۵۰ درصد، پاکبانان و بیماران خاص، تزریق واکسن برای گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال هم در استان در حال اجراست.


سید راشد جزایری افزود: تزریق واکسن کرونای ۶۵ درصد سهمیه گروه سنی بالای ۸۰ ساله‌های استان انجام شده و تزریق واکسن برای این گروه تا پایان هفته ادامه دارد و پس از آن گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال فراخوان می‌شوند.


وی گفت: تاکنون در هیچ یک از استان‌های کشور سهمیه‌ای برای خبرنگاران اختصاص داده نشده است و چنانچه در سطح ملی تصمیم‌گیری شود، در همه استان‌ها همزمان این طرح اجرا می‌شود.


رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کاهش شیوع در سطح بیماران سرپایی قابل توجه است و در سطح بیماران بستری هم این کاهش وجود دارد، اما تعداد مرگ و میر هنوز وارد روند نزولی نشده است.


جزایری افزود: این وضعیت شکننده است و باید تا می‌توان نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دقت داشت و از برپایی دورهمی و تجمع دوری کرد.


از ابتدای شیوع کرونا تاکنون از ۱۱۹ هزار و ۱۲۳ مورد نمونه‌گیری انجام شده است که بر اساس آن ۴۲ هزار و ۱۰۴ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار