رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد با اشاره به خشکسالی‌های مستمر در یک دهه گذشته گفت: متاسفانه بیش از ۴۰ درصد فضای سبز مرکز چهارمحال و بختیاری در آستانه خشک شدن قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۶۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ 12 May 2021

 

سید رضا هاشمی تاکید کرد: هم‌اینک دِبی (خروجی) برخی چاه‌های تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهرکرد مانند چاه میدان زاینده‌رود (چالشتر) و چاه کشتارگاه قدیم به کمتر از ۲۵ درصد (یک چهارم) رسیده است.

وی با اشاره به بروز بحران ناشی از خشکسالی‌های مستمر و کمبود شدید منابع آب افزود: ‌قسمت زیادی از فضای سبز شهرکرد به‌وسیله هشت دستگاه تانکر به‌صورت سیار آب‌رسانی و آبیاری می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: میانگین سرانه فضای سبز در کشور ۱۲ مترمربع و در جهان ۳۵ مترمربع برای هر شهروند اعلام شده است، این در حالی است که سرانه فضای سبز در شهرکرد به‌ازای هر شهروند ۱۹ متر مربع است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۳۸۵ هکتار برابر سه میلیون و ۸۵۰ هزار متر مربع فضای سبز در بوستان‌ها، پارک‌ها، بلوارها، تپه‌ها، جنگل‌کاری‌ها و حاشیه‌کاری‌های شهرکرد وجود دارد.

هاشمی با اشاره به وجود بیش از ۵۰ بوستان محله‌ای و ناحیه‌ای در مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: حفظ و نگهداری سطح کنونی فضای سبز شهری و گسترش آن در مناطق بی‌بهره از این امکان، به‌طور جدی در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد قرار دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار