نخستین پردیس سینمایی چهارمحال و بختیاری و دومین کافه سینما روباز کشور در شهرکرد گشایش یافت.
کد خبر: ۹۶۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ 26 May 2021

نخستین پردیس سینمایی چهارمحال و بختیاری و دومین کافه سینما روباز کشور با حضور رئیس حوزه هنری کشور و جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد گشایش یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان گفت: با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا موجب تاخیر در بازسازی سینما بهمن شهرکرد و تبدیل آن به پردیس سینمایی شد، اما با تلاش مجموعه مدیریتی استان و همکاری مسئولان کشوری در این زمینه این پردیس با چهار سالن مسقف و یک سالن روباز پذیرای علاقه‌مندان به هنر سینما است.

مجید نظری نبود سالن سینما در دیگر شهرستان‌های استان را به عنوان یکی از نقایص زیرساختی در حوزه فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: زیرساخت‌های هنری و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری متناسب با جمعیت و نیاز‌های آن نیست و لازم است اختصاص اعتبارات عمرانی این حوزه با نگاه ویژه‌تری دنبال شود.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به اینکه بیش از ۶۰میلیارد ریال برای ایجاد نخستین پردیس سینمایی استان هزینه شده است گفت: ظرفیت یکی از چهار سالن این پردیس ۲۲۰نفر و سه سالن حدود ۶۰نفر است و سالن روباز دارای ظرفیت متغیر برحسب تعداد صندلی‌ها است.

حجت‌الله شیروانی افزود: با توجه به اینکه ساختمان حوزه هنری استان امکانات محدودی دارد سعی خواهد شد با هماهنگی و با در نظر گرفتن اولویت فعالیت‌های سینمای در پردیس بهمن، شرایط برای راه‌اندازی کانون فرهنگی و هنری نیز در این مجموعه فراهم شود.

وی گفت: هنرمندان چهارمحال و بختیاری در حوزه سینما توانایی‌های بسیاری دارند و امید می‌رود در آینده با راه‌اندازی حداقل یک سالن سینما در مراکز شهرستان‌ها علاوه بر مهیا شدن شرایط برای نمایش فیلم و افزایش رویداد‌های هنری، استعداد‌ها و ظرفیت‌های استان نیز دیده شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار