رییس منابع طبیعی و آبخیزداری خانمیرزا چهارمحال و بختیاری گفت: قاچاقچیان چوب جنگلی یکی از ماموران یگان حفاظت شهرستان را پس از اتمام پست و ماموریتش زخمی کردند.
کد خبر: ۹۶۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷ 06 June 2021

کشواد درویشی جوانمردی افزود: روز شنبه ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان در راستای جلوگیری از یک محموله قاچاق چوب با قاچاقچیان درگیر شدند که پس از پایان زمان کاری مامور یگان حفاظت، در هنگام مراجعه به منزلش از سوی قاچاقچیان مورد حمله قرار گرفت.

به گفته وی، این مامور یگان حفاظت به همراه یکی از بستگانش مورد اصابت گلوله اسلحه شکاری قرار گرفته و هم اکنون در بیمارستان بستری هستند.

درویشی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۴ نفر در حوزه قاچاق چوب جنگلی در این شهرستان دستگیر و یک باند قاچاق چوب نیز متلاشی شد.

به گفته وی، فروردین‌ماه امسال نیز مامور منابع طبیعی هنگام انجام وظیفه در پست گوشکی برای توقیف خودروی حامل چوب قاچاق، دستور ایست داده بود که قاچاقچی برای متواری شدن اقدام به ضربه زدن با خودرو به پای مامور منابع طبیعی کرد که این مامور از ناحیه پا دچار حادثه کرد.

وی از مردم استان خواست تا هر گونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع را با استفاده از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع و یا اطلاع به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

 یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

شهرستان خانمیرزا در ۱۶۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار