مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور پروانه فعالیت و بهره‌برداری برای ۱۳ مجتمع خدماتی و رفاهی بین‌راهی در استان گفت: با بهره‌برداری از این تعداد مجتمع جهش مناسبی در زمینه توسعه مجتمع‌های بین‌راهی در استان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۷۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 11 June 2021

 

عزیز الله روشن افزود: مراحل استعلام از دستگاه‌های مرتبط برای احداث ۱۴ مجتمع رفاهی و خدماتی بین‌راهی دیگر نیز در حال انجام است که با توجه به حداقل مساحت مورد نیاز برای ساخت هریک از این مجتمع‌ها و تعیین محوریت‌هایی همچون جایگاه سوخت، خدمات خودرویی، رستوران، سرویس بهداشتی، محل اقامتی و تیر پارک (پارکینگ)، درجه‌بندی آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک مجتمع بین‌راهی با محوریت سوخت در شهرستان لردگان به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: در سال گذشته نیز سه مجتمع به مجموع مجتمع‌های بین‌راهی چهارمحال و بختیاری افزوده شد و در حال حاضر ۱۲ مجتمع با ارائه خدمات به مسافران و رانندگان، بخشی از نیازهای بین‌راهی را تامین می‌کنند.

روشن تصریح کرد: محورهای اصلی استان در شهرستان‌های بروجن، شهرکرد و لردگان به دلیل ترافیک بالا با اقبال بیشتری برای سرمایه‌گذاری در حوزه مجتمع‌های بین‌راهی روبه‌رو هستند و بخش دیگری از سرمایه‌گذاران نیز برای احداث مجتمع در دیگر جاده‌های چهارمحال و بختیاری که از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری برخوردارند، درخواست خود را ارائه کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در خصوص نیازسنجی برای احداث مجتمع‌ها بین‌راهی در استان یادآور شد: با توجه به ابلاغ ضوابط جدید احداث مجتمع خدماتی و رفاهی بین‌راهی و جایگاه سوخت در حاشیه راه‌های برون‌شهری و لزوم رعایت فاصله بین مجتمع‌ها و برخی دستورالعمل‌های اجرایی همانند مساحت مشخص و سنددار بودن زمین، خط مش کلی نحوه استقرار مجتمع‌ها تعیین شده است و امکان برنامه‌ریزی متفاوتی در این حوزه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کوهستانی بودن محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری محدودیت‌هایی برای احداث مجتمع‌های بین‌راهی ایجاد می‌کند، گفت: با این وجود تلاش می‌شود حمایت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در این بخش ارائه شود چرا که مجتمع‌های بین‌راهی امکان دسترسی رانندگان و مسافران به خدمات متمرکز و مناسب را فراهم می‌کنند و با جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده‌ها و افزایش ضریب ایمنی راه‌ها تاثیر مستقیمی در روان‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات دارند.

چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر آن بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار