امام جمعه شهرکرد:
امام جمعه شهرکرد با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: انتخاب باید بر اساس باور به تحول در انقلاب، ارزش‌های کشور و باور به خود مردم باشد.
کد خبر: ۹۷۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ 11 June 2021

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به مناسبت‌های پیش رو اول ذی‌القعده و میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار داشت: این دهه اول ماه را دهه کرامت می‌‌نامند، کرامت از مسائل مهم تقوایی است، باید در مفهوم و معنای کرامت تأمل کرد و این ویژگی ارزشمند را در خود زنده کرد، چرا که کرامت در وجود ما است.

وی افزود: اصل کرامت در ذات ما وجود دارد، فقط گاهی کمرنگ می‌شود که البته نباید اجازه داد کرامت رنگ ببازد باید در وجود ما زنده باشد و نقش بیافریند، کرامت یعنی انسان قدر و شأن خود را بشناسد، نقطه مقابل کرامت لئامت است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: لئامت آن است که انسان تحت تاثیر ظواهر باشد و امور زودگذر او را به خود مشغول کند اما کرامت به امور حقیقی دل بستن و شأن خود را دانستن است، کریمان عالم همه وجود خود را تحت تاثیر کرامت قرار می‌دهند و کنترل شده اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: همه اقدامات انسان کریم از روی حساب و کتاب است، تاثیر کرامت در همه زندگی به ویژه در انتخاب‌های ما نقش عجیبی دارد، انسان دائماً در حال انتخاب است، اگر انتخاب محسنانه و مومنانه بود از کرامت برخوردار هستیم اما اگر انتخاب پلید و زشتی بود، اینجا از کرامت محروم هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اهمیت انتخاب‌ها، خاطرنشان کرد: باید مواظب بود انتخاب ما کریمانه باشد و از کرامت ما نشأت بگیرد که این نکته اساسی است، انتخابات جمهوری اسلامی ایران در پیش است، انتخاب رفتن پای صندوق رای به شکل کریمان است چرا که این کار تکلیف شرعی است.

وی اظهار داشت: باید به فردی رای داد که از کرامت برخوردار است و از ویژگی‌های آن بهره‌مند است نه اینکه به آدم‌های لئیم و حیله‌گر رای داد که این انتخاب لئیمانه است، انتخاب باید بر اساس اصالت، عملکرد و کارنامه فرد باشد، نمی‌شود بر اساس حزب بازی پیش رفت، انتخاب باید بر اساس باور به تحول در انقلاب، ارزش‌های کشور و انقلاب و باور به خود مردم باشد که این‌ها انتخاب کریمانه است.

امام جمعه شهرکرد گفت: دشمن به اشکال مختلف بر واژه تحریم تاکید می‌کند و می‌خواهد القا کند که مردم ایران انتخابات را تحریم کردند و به دنبال این است که القا کند، مردم ایران به دلیل وجود مشکلات قهر کردند و مشکلات را دلیل ناکارآمدی نظام معرفی کند که به این شکل نیست بلکه نظام اسلامی کارآمد است و این را در 42 سال گذشته نشان داده است.

نکونام افزود: اینکه برخی بد عمل می‌کنند نباید به حساب نظام و کارآمدی آن گذاشته شود، دشمن به دنبال القاء تبدیل رای مردم به اعتراض است، وقتی نمی‌توانند جلوی رای مردم را بگیرند می‌گویند کسانی که رای دادند اعتراضا رای دادند و اگر بتوانند جمع‌های اعتراضی در این ایام درست می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: دشمن به دنبال هراس افکنی نسبت به نیروهای انقلابی است، می‌گویند اگر این فرد آمد دیوار می‌کشد یا گشت ارشاد راه می‌اندازد، القاء سخت‌گیری‌ها از چیزهایی است که تاریخ مصرف آن تمام شده است اما برخی همچنان از این‌ها استفاده می‌کنند تا چند رای بیشتر و یا یک مقدار حراس در میان مردم به وجود بیاورند که این‌ها حواس جمعی مردم را نیاز دارد.

وی گفت: گاهی ممکن است این مناظرات یک القائات مسمومی را در ذهن مردم نسبت به عملکرد نظام به وجود آورد و آن را به طور کلی زیر سوال برد اما عملکرد نظام کاملاً خوب و در مواردی بهتر از بقیه پیش رفته است، در همین شرایط از موقعیت‌های خوب جهانی برخوردار هستیم، دستاوردهای علمی و فناوری چشمیگر داریم و نباید اجازه داد واقعیات تحریف شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اول ذی‌القعده، تصریح کرد: در سال 1377 ما شاهد یک افتتاح رسانه‌ای بودیم و آن تاسیس رادیو معارف است، امروز یکی از دانشگاه‌های بسیار جامع گفتمانی که به زیبایی اسلام ناب را بیان کرده است و بصیرت بخشی و هدایتگری بسیار جامع دارد رادیو معارف است که باید یکی از رسانه‌های مستمر ما در زندگی باشد.

وی با اشاره به 27 خردادماه سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام(ره)، گفت: امروز کار، اقدام و عملکرد جهادی در همه عرصه‌ها از ضرورت‌ها می‌باشد که باید به جد مورد توجه قرار گیرد، اگر دولت آینده هم بخواهد موفق باشد حتما باید کار جهادی داشته باشد.

نکونام در پایان خاطرنشان کرد: امید است جمعه آینده یک حرکت بسیار حیرت آور برای دشمن با حضور گرم و صمیمی مردم ایران، رقم خورد و همه همدیگر را به پای صندوق‌های رای دعوت کنیم و انتخاب اصلح داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار