رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ درصد از افراد بالای ۷۰ سال در استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: مرحله دوم تزریق واکسن به افرادی که دز اول را دریافت کردند با ورود محموله جدید واکسن به استان به زودی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۷۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 12 June 2021

سید راشد جزایری روز شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مقابله با کرونا، هدف‌گذاری برای واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در استان را ۸۰ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر نزدیک به سه هزار دوز واکسن در استان وجود دارد که افراد گروه سنی تعیین‌شده که واکسن دریافت نکرده‌اند می‌توانند همچنان برای تزریق به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی به تبلیغ نادرست اثرات واکسن در جذب اشیای فلزی به بدن افراد اشاره و تصریح کرد: این موضوع هیچ‌گونه پایه علمی ندارد و جوسازی در این مورد باعث شد تا مراکز بهداشتی با افت مراجعه‌کننده برای دریافت واکسن مواجه شوند.

جزایری با بیان اینکه کمیته‌ای با حضور پنج متخصص پزشکی به منظور بررسی عوارض واکسن در استان تشکیل شده است، یادآور شد: تمامی عوارض عمومی و خاص ناشی از واکسن در چهارمحال و بختیاری شناسایی و ثبت شده و تاکنون ۱۲ مورد فوت بعد از دریافت واکسن در استان گزارش شده است که با بررسی‌های انجام شده هیچ‌کدام از موارد فوت ارتباطی با عوارض واکسن نداشته و به کهولت سن باز می‌گردد.

وی در مورد تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن در استان نیز گفت: ورود واکسن روسی به کشور با مشکلاتی مواجه شد اما با رایزنی‌های انجام شده محموله جدید واکسن شنبه شب در اختیار مراکز استانی قرار خواهد گرفت و روند تزریق دوباره آغاز می‌شود.

جزایری در مورد واکسن تزریقی ویژه بیماران خاص و گروه‌های سنی فاز دوم نیز گفت: با اعلام نظر کمیته علمی مشورتی فاصله تزریق ۲ دوز واکسن می‌تواند از ۲۸ تا ۹۰ روز در نظر گرفته شود که با ورود واکسن به استان نوبت دوم نزریق برای این افراد نیز از سر گرفته می‌شود.

وی در ادامه به تمهیدات لازم برای معرفی نیروهای بهداشتی برای حضور در جمع اعضای شعب اخذ رای در استان اشاره و تصریح کرد: ضوابط مربوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه انتخابات از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است و به زودی برای اجرای این ضوابط در ستاد انتخابات استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات چهارمحال و بختیاری بالای ۸۰ درصد است

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به انجام ۴۱۲ مورد بازرسی از ادارات و نهادهای دولتی استان از ابتدای سال تاکنون گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن دولتی بین ۸۰ تا ۸۵ درصد است و همچنان با حد مطلوب فاصله دارد.

شهاب قائدی افزود: در این مدت ۸۲ مورد اخطار در خصوص تخلف از موارد بهداشتی مربوط به مقابله با کرونا صادر شده است.

وی بر ضرورت راه‌اندازی سامانه ماسک در مراکز دولتی چهارمحال و بختیاری تاکید و تصریح کرد: در صورتی که مدیران دستگاه‌های اجرایی ظرف یک هفته آینده نسبت به استفاده از این سامانه اقدام نکنند موارد تخلف به مراجع ذی‌صلاح ارجاع خواهد شد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۳۵ هزار و ۴۰۵ مورد نمونه‌گیری ویروس کرونا در این استان انجام شده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار شهرستان کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی (خطر زیاد) شیوع کرونا قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار