طرح "نماد" به‌منظور پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در چهارمحال و بختیاری اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۷۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ 14 June 2021

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت:طرح نماد به‌منظور پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در استان اجرایی می‌شود.
فرحناز قائدامینی افزود:امسال بیش ازسه هزار و ۶۰۰ نفر دانش‌آموزدارای مشکلات رفتاری و اجتماعی در استان شناسایی شدند که بیش ازهزار و ۹۰۰ نفر به هسته‌های مشاوره ارجاع و در نهایت تعدادی از این دانش‌آموزان به نهاد‌های همکار طرح در چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.
قائدامینی افزود:طرح نماد «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان» با هدف دستیابی به چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به موقع و موثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس استان در حال اجرا است.
وی گفت: در حال حاضر طرح نماد به‌صورت نمونه و به طور کامل در شهرستان سامان و منطقه لاران در حال اجرا بوده و سایر مدارس استان نیز بخش‌هایی از این طرح را با دسترسی به سامانه طرح نماد اجرا می‌کنند.
قائدامینی تصریح کرد: طرح نماد در سه مرحله غربالگری سریع، نشانه محور و اورژانسی انجام می‌شود و دانش‌آموزان دارای مشکلات رفتاری و اجتماعی شناسایی می‌شوند.
وی افزود:پس از غربالگری، مدیران و مشاوران مدارس مشکلات رفتاری و اجتماعی دانش‌آموزان را در این سامانه ثبت می‌کنند تا در مرحله بعدی این دانش‌آموزان به مشاوران ارجاع داده شوند، سپس مداخلات درمانی صورت می‌گیرد و در صورت نیاز امور مددکاری برقرار خواهد شد و دانش‌آموزان جهت اقدامات حمایتی به سایر دستگاه‌های همکار طرح معرفی شوند.
قائدامینی گفت:استانداری، دادگستری، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، بهزیستی و هلال احمر در اجرای این طرح با آموزش وپرورش مشارکت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار