کارشناس ثبت میراث‌فرهنگی ناملموس و طبیعی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های طبیعت‌گردی استان گفت: ۶ اثر طبیعی از این استان در فهرست میراث‌طبیعی ایران به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۷۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 17 June 2021

 

فریده احمدی تاکید کرد: این آثار شامل مجموعه درختان چنار کهنسال، درختان تاگ و درخت چنار مُلاعوض روستای باغ‌چندار و مجموعه درختان چنار شهرستان کوهرنگ و همچنین درختان چنار و مجموعه درختان بنه امام‌زاده جعفر روستای گوشه ناغان شهرستان کیار است.

وی افزود: با ثبت این اثرها، مجموع آثار ثبت شده چهارمحال و بختیاری در فهرست میراث‌طبیعی کشور به ۳۰ اثر رسید و پیش از این ۲۴ اثر از استان در فهرست میراث‌طبیعی کشور ثبت بود.

به گزارش ایرنا، میراث‌طبیعی ملی ایران از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران شناسایی، معرفی و ثبت می‌شود و شامل محدوده‌های جغرافیایی طبیعی و مناطق خاصی از کشور است که به‌علت کیفیت ویژه فیزیکی و زیست‌شناسی، مناظر بدیع جغرافیایی، محوطه‌های طبیعی و تاریخی، پدیده‌ها و نمونه‌های ارزشمند گیاهی، جانوری و زیستگاه‌های آن‌ها تعیین و تحت حفاظت و بهره‌برداری پایدار قرار می‌گیرد.

ثبت میراث‌طبیعی ایران در راستای اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصوب ۲۳ دی ۱۳۸۲ و آئین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب هیات وزیران بوده که در ۲۵ دی ۱۳۸۶ تدوین شده و نخستین اثر ثبت شده (کوه دماوند) در ۱۳ تیر ۱۳۸۷ به ثبت رسید.



منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار