مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی کرد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تعداد ۲۱۷ هزار و ۶۱۲ دانش‌آموز در استان مشغول به تحصیل شوند.
کد خبر: ۹۷۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ 17 June 2021

فرحنار قائدامینی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این استان افزود: پیش‌بینی می‌شود ثبت‌نام سال تحصیلی جدید در مدارس دولتی ۳.۲ درصد و در مجموع ۱.۸ درصد نسبت به سال تحصیلی گذشته رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ تعداد ۲۱۳ هزار و ۷۳۶ دانش‌آموز در استان مشغول تحصیل بودند.

قائدامینی با اشاره به برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم، تصریح کرد: این امتحانات با رعایت ۹۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و روز شنبه ۲۹ خرداد نیز نتایج آن اعلام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: برای ثبت‌نام سال تحصیلی جدید بیش از ۹۵ درصد دانش‎‌آموزان اول ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند و آمادگی برای سنجش نوآموزان که حدود ۲۰ هزار نفر می‌شوند نیز ایجاد شده است.

قائدامینی تصریح کرد: شرایط ثبت‌نام حضوری برای پایه هفتم نیز فراهم شده است و از اول تیرماه ثبت‌نام‌ این مقطع تحصیلی آغاز و پیش‌بینی می‌شود از ۱۵ تیرماه ثبت‌نام پایه دهم آغاز شود.

وی از تعیین تکلیف یک هزار و ۱۸۴ معلم حق‌التدریسی در استان خبر داد و گفت: این معلمان به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری همچنین از رفع مشکل تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان نیز خبر داد و افزود: زمین در منطقه ۴۰ شهرکرد و منطقه سنگ‌شکن لردگان تامین شده است.

قائدامینی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان به عنوان نخستین استان در کشور تدوین شده است، تصریح کرد: در تدوین این سند از نظرات اندیشمندان و فرهیختگان علمی و مذهبی استان بهره‌گیری شده است.

به گزارش ایرنا، در این نشست نحوه تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان، توسعه هنرستان‌ها، آمادگی برای برگزاری کنکور سراسری در تیرماه و ضوابط استقرار نظام مکان‌یابی مدارس تشریح شد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان و نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار