مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از کشف ۱۲۷ قطعه سکه تقلبی در استان خبر داد و گفت:این سکه‌ها، بدل از دوران اسلامی بود که از سوی ماموران کلانتری در شهرکرد کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۷۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 27 June 2021

مهرداد جوادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده، فرد دستگیر شده برای سپری شدن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت‌های گردشگری حاشیه زاینده‌رود آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی طرح تکمیل زیرساخت‌های گردشگری حاشیه زاینده‌رود در این استان آغاز شد که این طرح شامل احداث راه دسترسی منطقه نمونه گردشگری سامان با اعتباری افزون‌بر ۲۰ میلیارد ریال است.

جوادی تصریح کرد:با اجرای این طرح زمینه اشتغال مستقیم ۲۰ نفر در شهرستان سامان به‌مدت دو ماه فراهم شد و منطقه نمونه گردشگری سامان در نزدیکی روستای دشتی سامان و مُشرِف به رودخانه زاینده‌رود است.

به گزارش ایرنا، شهرستان گردشگری سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری امهال تسهیلات کرونایی را عملیاتی نکرده‌اند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بانک‌های عامل استان تاکنون امهال تسهیلات کرونایی مشاغال آسیب‌دیده در بخش گردشگری را عملیاتی نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، با امهال تسهیلات کرونایی مشاغل آسیب‌دیده تا پایان شهریورماه سال‌جاری موافقت شد که این طرح در راستای حمایت از مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌پذیرها و خانه‌های مسافر مصوب شده است.

وی تصریح کرد: اما این در حالی است که علاوه بر پیگیری‌های فراوان انجام شده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، اما تاکنون بانک‌های عامل نسبت به عملیاتی و اجرایی کردن این مصوبه اقدامی نکرده‌اند.

۴۴ مورد نظارت از تأسیسات گردشگری چهارمحال و بختیاری انجام شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری ۴۴ تاکنون مورد نظارت از تأسیسات گردشگری این استان انجام شد که این تعداد بازدید از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌پذیرها و خانه‌های مسافر انجام شد.

جوادی یادآور شد: از این تعداد بازدید ۲۰ مورد مختص دفاتر خدمات گردشگری و ۲۴ مورد نظارت بر سایر تأسیسات گردشگری زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بوده است و در روند این بازدیدها، ۲مورد تشویق و چهار مورد احضار شفاهی برای فعالان حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری صادر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار