اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با توزیع بیش از ۸ هزار میلیارد اعتبارات استان موافقت کردند.
کد خبر: ۹۷۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 27 June 2021

اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با توزیع هشت هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات مربوط به بودجه امسال استان شامل چهار هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبارات هزینه‌ای و چهار هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای موافقت کردند.

‌همچنین از محل اعتبارات ماده ۲۳ جرائم راهنمایی و رانندگی ۴۰ میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

۲۸۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال هم از محل اعتبارات ابلاغی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان اختصاص یافت.

اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری همچنین با کلیات اجرایی چهار طرح در استان شامل دو مجتمع گردشگری در سامان و بروجن، طرح جامع جونقان شهرستان فارسان و کارخانه آسفالت چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ موافقت کردند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، گفت: دو برابر شدن بودجه استان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن و تخصیص ۹۰ درصدی اعتبارات، باعث پویایی و احیای طرح‌های مهم مانند انتقال آب بن به بروجن، راه‌آهن، ساختمان اداری و جاده‌های این استان شد.

اقبال عباسی، اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال‌جاری را ۲۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال دانست و افزود: از این مبلغ چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در این نشست توزیع شد که دو هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال آن استانی و دو هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال از محل توازن‌بخشی است.

وی گفت: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به‌زودی توزیع می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: توزیع ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات امسال در اختیار نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی است که براساس اولویت‌های حوزه‌های انتخابیه نمایندگان اختصاص می‌یابد.

عباسی افزود: از اعتبارات امسال سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی، ۷۰۴ میلیار ریال برای اجرای طرح‌های راه روستایی و ۳۰۰ میلیارد ریال مختص تأمین آب آشامیدنی روستایی اخصاص یافته است که در طول سال توزیع خواهد شد.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای احداث ساختمان خانه مطبوعات و خبرنگاران، ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر و نظام دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در صورت تأمین زمین مورد نیاز از سوی این نهادها، در اختیار دستگاه اجرایی مرتبط در استان قرار می‌گیرد.

عباسی افزود: برای سازماندهی گلزار شهدای هفشجان در شهرستان شهرکرد هفت میلیارد ریال نیاز است که ۵۰ درصد این اعتبار از طریق شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری و ۵۰ درصد از محل مصوبات سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان، در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین از فرمانداران خواست هر چه سریع‌تر کمیته‌های برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان‌های ۱۰ گانه استان را با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و توزیع اعتبارات شهرستان دایر کنند.

عباسی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در نشست‌هایی تخصصی، آخرین وضعیت طرح‌های مهم آموزش و پرورش، شرکت آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم‌پزشکی استان را بررسی و برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز در این بخش اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار