رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: مجازات‌های سلبی و سخت‌گیرانه در حوزه اعتیاد نتیجه‌بخش نبوده و موجب ازدحام در زندان‌ها شد.
کد خبر: ۹۷۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 30 June 2021

سرهنگ محمدسعید یاری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال کنترل کشت سواستفاده از شاهدانه در استان با همکاری جهادکشاورزی انجام و مجوز کشت این گیاه به کشاورزانی که دستورالعمل‌های کمیته پیشگیری از اعتیاد را رعایت می‌کنند داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مواردی از کشت غیرمجاز خشخاش در استان مشاهده و با آن برخورد شد، افزود: به دلیل کمبود بارش امسال کشت این محصول در استان صورت نگرفته و امحای محصولات کشت‌های گلخانه‌ای نیز انجام شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با تاکید بر ضرورت اختصاص زمین برای تسهیل در روند ایست و بازرسی، عنوان کرد: آمار دستگیری متهمان بخش مواد مخدر طی سه ماه ابتدایی امسال رشد 113 درصدی داشت و یک تن مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 61 درصد افزایش داشته است.

مجازات‌های سلبی و سخت‌گیرانه در حوزه اعتیاد نتیجه‌بخش نبوده است

احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان در ادامه این شورا خاطرنشان کرد: به منظور شناسایی اموال متهمان، نحوه رهاسازی معتادان متجاهر مراقبت پس از خروج و پذیرش کمپ‌ها و مراکز ترک بخصوص در کرونا، بررسی نگهداری معتادان زیر 18 سال در اقامتگاه‌ها و وضعیت کارمندان معتاد در کمیته پیشگیری از اعتیاد استان بررسی‌هایی صورت گرفت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال جاری، افزود: در سه ماهه ابتدایی امسال 1215 فقره پرونده مربوط به حوزه مواد مخدر به دادگستری وارد و 252 نفر از متهمان آن‌ها روانه زندان شدند.

رئیس کل دادگستری استان بیان داشت: مجازات‌های سلبی و سخت‌گیرانه در کشور نتیجه‌بخش نبوده و موجب ازدحام در زندان‌ها شد به همین دلیل مجازات‌های جایگزین حبس به عنوان یک قانون استفاده می‌شود که موثرتر بوده و دوره مهاجر و طرح امید با توانمندسازی مددجویان در راستای تقویت باورهای مذهبی و پیشگیری از بازگشت در هشت دوره برای 111نفر اجرا شده است.

سمن‌ها یک ظرفیت توانمند در حوزه مبارزه با اعتیاد

جعفر مردانی، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این شورا خاطرنشان کرد: از سمن‌ها به عنوان یک ظرفیت توانمند در حوزه مبارزه با اعتیاد استفاده می‌شود که کیفیت کارایی در آن بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: پرهیز از تمرکز فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، گفتمان‌سازی، تشکیل کمیته فضای مجازی برای حمایت از طرح یاری‌گران زندگی، شناسایی فارغ‌التحصیلان رشته‌ای روانشناسی، جامعه‌شناسی و مددکاری برای بهره‌گیری از توان آن‌ها در سمن‌ها و واریز کمک‌هزینه برای کارفرمایانی که زمینه اشتغال افراد بیکار را فراهم کرده‌اند و پرداخت 5 درصد حق بیمه این کارکنان از اقدامات این کمیته در راستای پیشگیری از اعتیاد بوده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار