معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تامین به‌موقع کالاهای اساسی گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری ۱۱ هزار و ۵۰۵ تن انواع کالای اساسی در بازار این استان توزیع شده است.
کد خبر: ۹۷۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸ 30 June 2021

جهانبخش مرادی تاکید کرد: این اقلام اساسی شامل روغن خانوار، روغن صنف و صنعت، قند و شکر، برنج و شکر صنف و صنعت بوده است.

وی افزود: از این میزان کالای اساسی پنج هزار و ۹۱ تن روغن بود که از چهار هزار و ۲۲۳ تن روغن خانوار و ۸۶۸ تن روغن صنف و صنعت است.

مرادی به توزیع چهار هزار و ۱۴ تن قند و شکر در بازار استان در بهار سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: از این میزان یک‌هزار و ۱۴ تن قند و شکر و سه هزار تن شکر صنف و صنعت بود و در این مدت ۲ هزار و ۴۰۰ تن برنج وارداتی در بازار توزیع شد.

مرادی اظهار داشت: کالاهای اساسی یارانه‌ای مورد نیاز مردم در ۲۰۰ فروشگاه منتخب زیرمجموعه اصناف شهرستان‌های ۱۰ گانه استان توزیع می‌شود.

 روغن توزیع شده در بازار چهارمحال و بختیاری به قیمت مصرف کننده درج شده روی بطری، شکر صنف و صنعت به‌قیمت ۱۱۵ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم، نرخ شکر ویژه مصرف خانوار ۸۷ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم، بهای قند مصرف خانوار ۱۰۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم در بسته‌های پنج کیلوگرمی و نرخ برنج در کیسه‌های ۱۰ کیلوگرمی یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال مشخص شده است.

هم‌اکنون افزون‌بر ۴۴ هزار واحد صنفی زیرمجموعه ۹ اتاق اصناف و ۱۶۶ اتحادیه در چهارمحال و بختیاری خدمات‌رسانی و فعالیت می‌کند که از این تعداد هشت هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی، هفت هزار و ۲۰۰ واحد خدمات فنی، ۲۳ هزار و ۷۰۰ واحد توزیعی و چهار هزار و ۹۰۰ واحد خدماتی مشغول به فعالیت است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار