امسال ۲۲۳ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در بام ایران اجرایی شده است.
کد خبر: ۹۷۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸ 03 July 2021

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار عملیات آبخیزداری و حفاظت خاک در سطح استان اجرا می‌شود.
سید اسماعیل صالحی افزود: اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ۷۰۰ هزارهکتارازمساحت میلیون و ۶۴۳ هزارهکتاری استان رامورد مطالعه آبخیزداری قرار داده است که این میزان ۴۰ درصد مساحت استان را شامل می‌شود.
صالحی گفت:عملیات آبخیزداری از جمله عملیات مکانیکی شامل بند‌های خاکی و رسوب‌گیر ملاتی و خشکه‌چین، اقدامات بیولوژیک شامل نهال‌کاری، بذرپاشی و بذرکاری و کپه‌کاری و اقدامات بیومکانیک شامل سکوبندی و تراس‌بندی همراه با تقویت پوشش گیاهی و اقدامات مدیریت شامل حفاظت و قرق و مراقبت و نگهداری اجرا شده است.
وی گفت: مطالعه واجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری از طریق سرمایه‌گذاری خیران در ۷۳۰ هکتار هدف‌گذاری شده که با کمک خیران برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در تقویت آبخوان‌ها و تقویت سفر‌های زیرزمینی گام موثری برداشته شود.
صالحی گفت: با اجرای طرح‌ها در حوزه آبخیزداری اثربخشی کار‌های آبخیزدار شامل افزایش نفوذ سالانه در مناطق کوهستانی و پرشیب بیش از ۵۳۰ مترمکعب در سال، افزایش خواهد یافت و نفود سالانه آب در دشت‌ها و اراضی کم شیب نیز هزار متر مکعب در هکتار افزایش خواهد داشت.
وی افزود:تاکنون دوهزارو ۹۰۰ سازه آبخیزداری شامل گابیون بندی، عملیات خشکه چین و هلالی آبگیروعملیات بیولوژیک در استان انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار