گردشگری کشاورزی در چهارمحال و بختیاری اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۷۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 11 July 2021

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: براساس تفاهم‌نامه بین وزرای میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جهاد کشاورزی، طرح گردشگری کشاورزی در این استان اجرایی خواهد شد.


مهرداد جوادی افزود: براساس این تفاهم‌نامه، گردشگری کشاورزی در محیط‌های زراعت، باغبانی، دام، طیور، آبزی پروری، زنبورداری و سایر فعالیت‌ها و آداب و رسوم مرتبط با کشاورزی فعال خواهد شد.


وی افزود: با اجرای این طرح، بازدیدکنندگان در مزرعه با دیگر محیط‌های کشاورزی با اهداف آموزشی و تفریحی برای تجربه فعالیت‌های کشاورزی، آموزشی و تفریحی آشنا می‌شوند.
جوادی گفت: در همین راستا می‌توان گردشگری کشاورزی را شاخه‌ای از گردشگری دانست که در آن کشاورزان و کارآفرینان این حوزه خدماتی را برای فراهم شدن امکان مشارکت عملی و اقناع نیاز‌های بازدیدکنندگان در محیط‌های کشاورزی ارائه و گردشگران در ازای برخورداری از این خدمات، هزینه‌هایی را به کشاورزان پرداخت کنند.


وی افزود: این طرح با توجه به تغییرات جهانی و لزوم تنوع بخشیدن به حوزه‌های مختلف گردشگری و همچنین با توجه به افزایش گرایش به انواع گردشگری تخصصی و ضرورت ارائه خدمات براساس علاقه‌های خاص به گردشگران، برای توسعه روستایی، حفظ حقوق و منافع مشروع قانونی بهره‌برداران کشاورزی و فعالان بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت آن در راستای پیشبرد اهداف گردشگری عملیاتی می‌شود.


جوادی گفت: حداقل زمین مورد نیاز در اجرای این طرح برای حوزه زراعت ۱۰ هزار مترمربع، در بخش باغبانی پنج هزار متر مربع و در حوزه‌های دامداری، دامپروری، پرورش ماکیان و سایر فعالیت‌های تولید و عرضه محصولات کشاورزی برحسب مجوز سازمان جهاد کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار