در ششمین کمیته مدیریت زیست بومی تالاب چغاخور، بر رعایت حق آبه زیست محیطی این تالاب در ماه‌های کم آبی و خشک سال تاکید شد.
کد خبر: ۹۷۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 11 July 2021

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: برنامه مدیریت زیست بومی این تالاب مرجعی برای حفظ و بهره برداری پایدار از این تالاب ارزشمند است.

شهرام احمدی با اشاره به اقدامات و مراحل سپری شده در طراحی برنامه زیست بومی این تالاب افزود: در جلسه اخیر این کمیته، با در نظر داشتن خشکسالی و شدت تبخیر این تالاب، برنامه ریزی لازم برای حفظ حقابه زیست محیطی تالاب، به خصوص در ماه‌های خشک پیش رو اندیشیده شد.

وی انطباق برنامه‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر برنامه مدیریت زیست بومی این تالاب را گام مهمی در تحقق توسعه پایدار و همراهی جوامع بهره بردار حاشیه تالاب چغاخور توصیف کرد و گفت: مدیریت پسماند درحاشیه تالاب و هم چنین جمع آوری و جلوگیری از پخش نخاله‌های ساختمانی در اطراف روستا‌ها و راه‌های حاشیه آن‌ها دغدغه حفاظت محیط زیست استان است و دراین زمینه مطالبات قانونی با بخش‌های متولی این امر صورت می‌گیرد.

کمیته مدیریت زیست بومی تالاب چغاخور به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دبیری حفاظت محیط زیست استان و عضویت تمامی مجموعه‌های مرتبط با تالاب چغاخور تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار