مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان گفت: پرداخت ۶۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای احداث هتل‌آپارتمان ده‌چشمه در مجاورت کانون گردشگری پیرغار شهرستان فارسان به تصویب رسید.
کد خبر: ۹۷۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲ 11 July 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی در دیدار از زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری شهرستان فارسان تاکید کرد: برآورد سرمایه‌گذاری اجرای این طرح ۱۲۰ میلیارد ریال است که از این مبلغ تاکنون ۵۰ میلیارد ریال آن هزینه شده که ۲۵ میلیارد ریال آن آورده سرمایه‌گذار و ۲۵ میلیارد ریال از محل پرداخت تسهیلات بانکی است.

جوادی تصریح کرد: عملیات اجرایی احداث هتل‌آپارتمان ده‌چشمه تاکنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این طرح در زمینی به وسعت یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع با ۲ هزار و ۲۸۵ متر مربع زیربنا در هفت طبقه احداث می‌شود.

وی اظهار داشت: با تکمیل و بهره‌برداری از هتل‌آپارتمان ده‌چشمه، ۲۸ اتاق و ۵۰ تخت به ظرفیت مراکز اقامتی چهارمحال و بختیاری افزوده می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۱۴ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، دو مجتمع گردشگری، پنج مهمان‌پذیر، ۹۹ خانه‌مسافر، یک مجتمع سرگرمی تفریحی، ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی و پنج مجتمع بین‌راهی در چهارمحال و بختیاری زیر نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فعالیت دارد.

مجموعه سنگ‌نوشته‌ها و چشمه پیرغار در روستای ده‌چشمه شهرستان فارسان تنها سند سنگی منحصربه‌فرد مشروطه دوم در ایران است.

سنگ‌نوشته‌های مشروطه‌خواهی چهارمحال و بختیاری در روستای ده‌چشمه شهرستان فارسان و در ۴۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده و یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار