در روزهای ۱۹ تا ۲۵ تیر ۱۴۰۰ رویدادهای خبری مختلفی در چهارمحال و بختیاری به وقوع پیوست که بهره‌برداری از ۳۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان، امضای تفاهم‌نامه احداث پارک پتروشیمیایی بروجن و درگذشت نویسنده برگزیده جشنواره قلم زرین از جمله مهم‌ترین آن‌ها است.
کد خبر: ۹۷۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 17 July 2021

در این هفته ابراهیم مهران‌فرد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و سردار مهدی رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل به منظور شرکت در برنامه‌های مختلف به شهرکرد سفر کردند.

برگزاری شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، آیین معارفه دادستان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح، آیین رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل، شورای فرهنگ عمومی و اجرای نخستین دوره طرح ملی «ترنم فهما» ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان از دیگر رویدادهای خبری این هفته در چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

زیرساخت‌های احداث پارک پتروشیمیایی بروجن آماده است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی زیرساخت‌های احداث پارک پتروشیمیایی بروجن آماده است و زمین در موقعیت مناسب و در محور مواصلاتی خوزستان برای این مجتمع اختصاص داده شده است.

اقبال عباسی با بیان اینکه احداث این پارک در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی در استان اجرا می‌شود، افزود: پارک پتروشیمیایی بروجن با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی توسط شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این پارک ۴۸ واحد صنعتی در ۶ بخش احداث می‌شود و ۶۵ محصول در این واحدها تولید خواهد شد که بیشتر آن‌ها وارداتی است و برای نخستین ‌بار در کشور تولید می‌شود.

۳۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در چهارمحال و بختیاری بهره‌‎برداری شد

مدیرکل راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: کنارگذر شمالی شهرکرد، قسمت سفیددشت به فرادنبه در بزرگراه شهرکرد به بروجن و قسمتی از محور بروجن به لردگان از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود که اعتبار هزینه شده هر سه طرح ۴۰۶ میلیارد تومان است.

حسین‌علی مقصودی با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی در حوزه راه‌سازی استان در طول هشت سال اخیر در استان شکل گرفت، افزود: این عملکرد در افزایش طول بزرگراه‌های استان قابل توجه است.

وی از ۲ برابر شدن طول بزرگراه‌های استان در طول هشت سال گذشته خبر داد و گفت: تا پایان دولت دهم ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده بود که این میزان تا پایان دولت دوازدهم به ۲۹۶ کیلومتر افزایش یافته است.

۱۰ هزار نفر دوره آموزش فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: این تعداد آموزش معادل ۲ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۸۵۶ نفر ساعت در سال جاری است که به دلیل شرایط کرونایی و تعطیل شدن مراکز آموزش این آمار نسبت به سال‌های گذشته کمتر شد.

فرانک کبیری افزود: هم‌اکنون ۱۸ مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان فعال است که تعهد آموزش امسال این اداره کل بیش از ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر ساعت تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی است که از نظر بیکاری در بالاترین ردیف قرار دارد، تصریح کرد، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز روز که منجر به اشتغال پایدار شود یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل است.

امام جمعه شهرکرد:‌ ایفای نقش نماز جمعه در فرهنگ جامعه تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: شیعیان در طول تاریخ اسلام، هیچ‌گاه اجازه ندادند تا از نماز جمعه به نفع حکومت طاغوت سوءاستفاده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، امام جمعه و نماز جمعه را ظرفیتی بزرگ و تقویت آن را ضروری دانست و افزود: از مسوولان انتظار می‌رود نماز جمعه را به‌عنوان یک پایگاه انقلابی، نسبت به سال‌های قبل بیشتر مورد توجه قرار دهند.

طرح‌های ملی «ترنم فهما» و فصل دوم «شکوه مادری» در شهرکرد آغاز شد

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در مراسم آغاز این ۲ طرح ملی در مجتمع فرهنگی رفاه شهرکرد، گفت: گام نخست طرح ترنم فهما هم‌زمان با ماه ذی‌الحجه آغاز شده است و در این گام برنامه‌های آموزشی توانمندسازی و مهارت افزایی ویژه مدیران مسوول و اعضای برتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار خواهد شد تا زمینه لازم برای ارتقای علمی و عملی نخبگان فرهنگی مساجد فراهم شود.

حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی افزود: آموزش ۴۰ هزار نفر از مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این طرح پیش‌بینی‌ شده است.

وی درباره طرح ملی «شکوه مادری» یادآور شد: این طرح در ادامه طرح سه‌شنبه‌های تکریم اجرا می‌شود و علاوه بر تکریم مادران شهید از مادرانی که موفق به تربیت فرزندان شایسته شده و یا در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های شاخصی را انجام داده‌اند، در مدت ۲۸ هفته و تا سالروز میلاد حضرت زهرا (س) قدردانی خواهد شد.

طرح جامع پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری رونمایی شد

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل در آیین رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ دارایی در این طرح شناسایی شده است.

سردار مهدی رحیمی، چهارمحال و بختیاری را استان بیست و چهارم کشور در تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل دانست و افزود: در این طرح سه برنامه برای سال‌جاری این استان تعریف شده که افزایش آن به بیش از ۱۰ برنامه با بُرش دستگاهی ضروری است.

وی اولویت تهدیدات مبنایی چهارمحال و بختیاری را شامل زیستی، تروریستی، سایبری و نظامی دانست و اظهار داشت: دسته‌بندی تهدیدات پدافند غیرعامل شامل سخت و نظامی، مردم‌محور، نوین و فنی است.

سالانه ۲۶ میلیون مترمکعب پساب در چهارمحال و بختیاری تصفیه می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: از این میزان پساب تصفیه شده تنها سه میلیون مترمکعب آن از سوی فولاد سفیددشت مصرف می‌شود.

احمدرضا محمدی با اشاره به لزوم جایگزینی پساب و استفاده از این آب پایدار در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی گفت: هم‌اکنون ۱۴ شهر چهارمحال و بختیاری با ۶۵ درصد جمعیت شهری استان زیرپوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار دارد و تمامی دستگاه‌های اجرایی و یا سرمایه‌گذاران متقاضی استفاده از این پساب می‌توانند درخواست خود را به شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اعلام کنند.

۱۴ میلیارد ریال اعتبار به موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این اعتبار برای محوطه‌سازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تخصیص داده شد.

جعفر مردانی با بیان اینکه امید است بتوان با جذب اعتبارات ملی موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری را سریع‌تر تکمیل کرد، افزود: در راستای تدوین نقش ادارات استان در هشت سال دفاع مقدس، دستگاه‌هایی که هنوز اقدام به مستندسازی نکرده‌اند نسبت به انجام آن هرچه سریع‌تر پیگیری کنند.

طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی به دنبال محدودسازی نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در پی جرم‌انگاری و یا محدودسازی کاربران نیست بلکه مهم‌ترین هدف آن ضابطه‌مند کردن این ساختار است.

احمد راستینه افزود: در این طرح تلاش شده تا شبکه‌های پیام‌رسان داخلی و خارجی نسبت به صیانت حقوق کاربران خود متعهد شوند و این موضوعی است که در همه کشورها وجود دارد.

وی با بیان اینکه کاربران فضای مجازی همچنان حریم شخصی خود را دارند و این طرح به دنبال جرم‌انگاری کاربران نیست، اظهار داشت: تاکید می‌شود که این طرح با اقتصاد دیجیتال مغایرتی ندارد و مقابله با شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی را هدف قرار داده است.

نویسنده برگزیده جشنواره ملی قلم زرین درگذشت

حمید علیدوستی شهرکی نویسنده رمان «بُرشکن» که ۲ هفته قبل در نوزدهمین جشنواره قلم زرین موفق به کسب عنوان برتر بخش داستان بزرگسالان شده بود، ۲۳ تیر بر اثر عارضه قلبی و در سن ۵۱ سالگی در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد درگذشت.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: این ضایعه برای جامعه هنری چهارمحال و بختیاری بسیار دردناک است چرا که علیدوستی در بهترین وضعیت نویسندگی و در زمانی که یکی از جوایز تراز اول ملی را در این عرصه کسب کرده بود، از دنیا رفت.

حجت‌الله شیروانی از کتاب «وضعیت‌های نمایشی در شاهنامه فردوسی» به عنوان یکی دیگر از آثار برجای مانده از این نویسنده نام برد.

جذب سهمیه ۳ درصدی اشتغال معلولان چهارمحال و بختیاری نیازمند حمایت است

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بر اساس قانون کشور سه درصد از سهمیه اشتغال در دستگاه‌های دولتی باید در اختیار معلولان باشد، گفت: این قانون در آزمون‌های استخدامی‌ اجرا نمی‌شود.

نرگس عسگری افزود: پارسال ۲۲ نفر از معلولان استان برای استفاده از قانون سه درصد سهمیه اشتغال معلولان در دستگاه‌های اجرایی پس از شرکت در آزمون، از سوی بهزیستی به دستگاه اجرایی معرفی شدند که تنها یک نفر از این تعداد جذب شد.

وی بر افزایش همکاری بیشتر مدیران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای اجرای قانون سه درصد سهمیه اشتغال معلولان در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: تعدادی زیادی از معلولان استان دارای مدرک تحصیلی بالا هستند و آمادگی جذب در دستگاه‌های اجرایی را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار