دریافت هرگونه وجه در موقع نام نویسی در مدارس دولتی هیأت‌امنایی و عادی چهارمحال و بختیاری ممنوع است.
کد خبر: ۹۷۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 18 July 2021

دبیر ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان استان گفت: پس از آغاز سال تحصیلی مدیران مدارس هیأت‌امنایی برنامه سالانه خود را برای اجرا، تدوین و سپس منابع مالی برای این برنامه‌ها را مشخص می‌کنند، سپس این برنامه باید به تایید هیأت امنای مدرسه برسد و پس از تعیین مبلغ شهریه، این مبلغ به والدین اعلام شود، اما مدارس دولتی عادی حق دریافت هیچ‌گونه وجهی را ندارند و والدین می‌توانند به‌صورت داوطلبانه به مدارس کمک مالی کنند.

محمد محمدی با اشاره به نحوه تعیین شهریه مدارس شاهد و استعداد‌های درخشان، افزود: شهریه این مدارس دارای سقف قانونی است و مبلغ پرداختی توسط والدین در روز نام نویسی به آن‌ها اعلام می‌شود، اولیاء می‌توانند مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی به نحوه تعیین میزان شهریه در مدارس غیردولتی (غیرانتفاعی) هم اشاره کرد و گفت: این مدارس هرسال بر اساس یکسری شاخص‌ها امتیازبندی می‌شوند و شهریه این مدارس بر اساس نرخ تورم و امتیاز آن مدرسه تعیین می‌شود، امکان دارد دو مدرسه در یک محدوده از شهر قرار داشته باشند، اما میزان شهریه آن‌ها متفاوت باشد.

دبیر ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری افزود: شهریه تعیین شده برای مدارس غیرانتفاعی فقط برای برنامه‌های رسمی است و مدیران این مدارس مجاز نیستند برای برنامه‌های غیررسمی مانند هزینه رفت و آمد، غذا و ... را از والدین دریافت کنند، هزینه‌های برنامه‌های غیررسمی باید اختیاری باشد و والدین در صورت تمایل این هزینه‌ها را پرداخت کنند.

محمدی گفت: به مدیران مدارس توصیه شده است باتوجه به شرایط کرونایی و مشکلات اقتصادی مردم، در دریافت شهریه نهایت همکاری را با والدین داشته باشند و در صورت امکان این هزینه را به‌صورت اقساطی دریافت کنند، شهریه مدارس باید بر روی تابلو نصب و در معرض دید قرار بگیرد.

وی در خصوص رسیدگی به شکایات اولیاء در بحث شهریه مدارس و تخلفات این حوزه، گفت: والدین اگر احساس کردند نتیجه دلخواه برای آن‌ها حاصل نشده است می‌توانند با شماره تماس ۰۳۸۳۲۲۲۱۰۴۰ با اداره ارزیابی و عملکرد اداره‌کل آموزش و پرورش تماس بگیرند.

دبیر ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: هزینه کتب دانش‌آموزان به‌صورت رسمی اعلام شده، اما هنوز مبلغ بیمه به مدارس اعلام نشده است و مدارس نباید تا زمان اعلام وجهی دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار