استاندار چهارمحال و بختیاری:
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا با سویه دلتا و اوج‌گیری موج پنجم، کنترل ورودی‌ها و مراکز تفریحی استان تشدید می‌شود.
کد خبر: ۹۷۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ 18 July 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: با توجه به تعطیلات پیش‌رو و آب و هوای مساعد استان، پیش‌بینی می‌شود جمعیت قابل توجهی مسافر به استان وارد شود از همین رو اعمال محدودیت‌های مناطق قرمز و نارنجی باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی ادامه داد: فرمانداران در هریک از شهرستان‌های تابعه خود با کمک از ظرفیت رسانه‌ها، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و بازرسان بخش بهداشت و درمان تلاش کنند تا شیوع کرونا در استان مدیریت و کنترل شود.

عباسی با تاکید بر رعایت دورکاری ادارات و تعدیل ساعات اداری دستگاه‌های اجرایی استان، تصریح کرد: باید مطابق دستورالعمل‌ها روزهای پنجشنبه تعطیل باشد و هر دستگاهی که برای انجام امور خود نیاز به زمان بیشتری دارد بعدازظهرها اضافه‌کاری درنظر گرفته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد نسبت به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۴۰ درصد در استان، افزود: رسانه‌ها در این خصوص فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تاکید بر توجه بیش از پیش به اجرای محدودیت‌های کرونایی در استان، اظهار داشت: بارها تاکید شده است تا ورودی شهرستان‌ها کنترل شود اما این موضوع با جدیت لازم روبرو نشده است.

عبدالرضا علی‌محمدی افزود: مراسمات عروسی و عزا نیز در استان زیاد شده است و این می‌طلبد تا بازرسان و کارشناسانی مامور شوند و به افراد متخلف تذکر دهند.

وی تصریح کرد: رستوران‌ها و بستنی‌فروشی‌ها هم فقط به صورت بیرون‌بر فعال باشند.

جانشین فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری نیز از راه‌اندازی ۶ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ پایگاه در شهرکرد و سایر پایگاه‌ها در دیگر شهرستان‌های استان به زودی فعال می‌شود.

مهران مرادی افزود: ۵۸ پرستار آموزش‌دیده برای انجام کار واکسیناسیون کرونا آماده‌سازی شده است.

به گزارش ایرنا، در این نشست به تشریح وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری پرداخته شد و راهکارهای مقابله با اوج‌گیری موج پنجم کرونا در این استان مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی، شهرستان بروجن در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر)، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، لردگان، کیار و اردل در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد( خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار