رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود تخت بیمارستانی به دنبال شلوغی بیمارستان‌ها مهمترین چالش برای مواجه با افزایش تعداد بیماران بستری در موج پنجم کرونا است.
کد خبر: ۹۷۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ 18 July 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مجید شیرانی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: هر ساله در فصل تابستان با افزایش تعداد مسافران و وجود عشایر بین ۴۰ تا ۵۰ درصد به مراجعات بیمارستان‌های استان اضافه می‌شود و امسال نیز چنین موضوعی تکرار شده است بر این اساس خالی کردن این بخش‌ها برای بیمارستان مبتلا به کرونا کار سختی است.

وی ادامه داد: عادی‌انگاری مردم و خستگی کادر بهداشت و درمان را هم باید به این چالش اضافه کرد که می‌تواند کنترل این موج را با مشکل مواجه کند.

شیرانی در عین حال ابراز امیدواری کرد تا تعداد افراد نیازمند به بستری در موج پنجم نسبت به موج چهارم کمتر شود و همین موضوع می‌تواند تا حدی چالش کمبود تخت‌های بیمارستانی را برطرف کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، تداوم روند واکسیناسیون در استان را از دیگر نکات امیدوارکننده برای مواجه با موج پنجم کرونا دانست و گفت: واکسینه شدن گروه‌های پرخطر و سالمندان از قدرت بیماری‌زایی و شدت مرگ و میر این ویروس کاسته است.

شیرانی با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این استان یک و نیم درصد از مجموع بیماران کشور را تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: این در حالی است که استان یک درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است و این موضوع نشان می‌دهد در مقایسه با کشور گرفتاری بیشتری داشته‌ایم.

وی، تجمعات به ویژه مراسم‌های عروسی و عزا را عامل ۸۰ درصد شیوع ویروس کرونا در استان عنوان کرد و افزود: باید برای جلوگیری از این مراسم‌ها تدبیری اندیشید چراکه تنها راه جلوگیری از انتشار بیماری، کاهش مراودات انسانی است.

۹.۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسن کرونا دریافت کردند

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از تزریق واکسن کرونا به ۹.۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار دوز واکسن وارد استان شده است که ۸۹ درصد آن تاکنون تزریق شده است.

سید راشد جزایری افزود: روند واکسیناسیون کرونا در استان طی روزهای اخیر از جهش خوبی برخوردار شده است.

وی همچنین از استقبال مردم استان از واکسن کوبرکت خبر داد و گفت: تاکنون سه هزار و ۸۵۰ دور واکسن کوبرکت در استان تزریق شده است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۱۲۰ مرکز بهداشتی درمانی برای تزریق واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲ مرکز تجمیعی واکسن نیز در استان فعال است که به زودی ۲ مرکز دیگر به آن اضافه می‌شود.

جزایری با بیان اینکه در هفته گذشته برای هم‌استانی‌های مقیم کویت نیز واکسن کرونا تزریق شد، افزود: در نوبت اول ۲۹۴ دوز و در نوبت دوم ۳۹۴ دوز واکسن به این افراد تزریق شد تا اقامت آنها در کشور کویت با مشکلی مواجه نشود.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی، شهرستان بروجن در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر)، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، لردگان، کیار و اردل در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد( خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار