رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۹ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بخش‌های درمانی ویژه کرونای استان بستری شدند که از این تعداد آزمایش ۵۳ نفر مثبت اعلام شد.
کد خبر: ۹۸۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱ 24 July 2021

مجید شیرانی افزود: همچنین با مراجعه ۳۵۵ بیمار مشکوک به مراکز بهداشتی استان، آزمایش ۱۰۲ بیمار سرپایی نیز مثبت اعلام شد و باید در خانه اصول قرنطینه را همراه با توصیه‌های پزشکی رعایت کنند.

وی از فوت یک بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: شمار فوت‌شدگان ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۱۸۵ نفر رسید.

شیرانی با هشدار نسبت به سرعت افزایش شیوع کرونا در استان، تصریح کرد: چنانچه روند شیوع کرونا در استان به همین شکل تداوم یابد موج پنجم کرونا در استان طولانی خواهد شد و این موضوع با توجه به فرسودگی کادر بهداشت و درمان و ناکافی بودن تخت‌های بیمارستانی چالش جدی برای استان به وجود می‌آورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش یافته است و دورهمی‌ها و مراسم‌های متعدد عروسی و عزا در استان در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مردم در استفاده از ماسک و به ویژه رعایت فاصله اجتماعی جدیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های لردگان، اردل، کیار در وضعیت در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار