مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز برداشت پیاز در استان خبر داد و گفت: امسال سطح زیرکشت پیاز در استان ۵۰۰ هکتار است.
کد خبر: ۹۸۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ 24 July 2021

محسن مهدوی روز شنبه در حاشیه بازدید از مراحل برداشت پیاز در مزارع شهرکرد افزود: براساس برآورد در هر هکتار ۶۰ تن پیاز قرمز، سفید و زرد برداشت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیاز استان به صورت نشا کشت می‌شود ، افزود: بیشترین میزان پیاز تولیدی چهارمحال و بختیاری در خود استان مصرف می‌شود و مازاد تولید به استانهای همجوار ارسال می‌شود.

به گفته وی، سطح زیر کشت پیاز در سال گذشته ۶۰۰هکتار بود که به دلیل خشکسالی و کم آبی امسال کاهش داشته است.

مهدوی با اشاره به اینکه بیشترین میزان کشت پیاز در شهرستان‌های بروجن، فارسان و شهرکرد است

، افزود: در شهرستان بروجن ۱۳۰ هکتار، فارسان ۱۱۰ هکتار، شهرکرد ۲۲۰ هکتار، کوهرنگ ۶۰ هکتار، کیار ۶۰ هکتار، لردگان و خانمیرزا ۱۰ و بن ۱۵ هکتار کشت شده است.

وی اظهار داشت: کشت پیاز در استان از ۲۰ اسفندماه تا ۳۰ فرودین ماه انجام شد و برداشت پیاز از اول مردادماه آغاز و تا آخر شهریورماه ادامه دارد.

وی، با اشاره به اینکه ماندگاری پیاز سفید استان پایین است و امکان انبارداری وجود ندارد، گفت: پیاز مصرفی برای فصلهای دیگر از استانهای همجوار تامین می‌شود.

مهدوی افزود: میزان مصرف سم و آفت کش در مزارع پیاز استان نسبت به سایر استانها پایین تر است و پیاز تولیدی استان کمتر آلودگی به سم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار