معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، کمبود اعتبار را چالش اصلی پیشبرد طرح چهارخطه شهرکرد به شلمزار به بازفت اعلام کرد و گفت: این طرح برای تکمیل به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۹۸۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ 26 August 2021

حمید ربیعی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال ۹۵ که عملیات اجرایی این طرح آغاز شده تاکنون ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است و امسال نیز ۵۷ میلیارد تومان اعتبار در ردیف بودجه برای طرح درنظر گرفته شده که تاکنون تخصیص نیافته است.

وی ادامه داد: علاوه‌بر آن این طرح تاکنون ۴۵ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد که از این میزان ۲۵ میلیارد تومان برای قسمت شهرکرد به شلمزار است و مابقی آن مربوط به تونل چری است.

ربیعی تصریح کرد: مقرر شده تا با همکاری سازمان برنامه ‌و بوجه و بانک رفاه ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۵۶ به این طرح اختصاص داده شود که در صورت تحقق این برنامه می‌توان پیش‌بینی کرد تا شهریور سال آینده بخش زیادی از این محور چهارخطه زیر بار ترافیک برود.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ادامه پیشرفت فیزیکی قطعه اول و دوم چهارخطه شهرکرد به شلمزار را بین ۳۰ تا ۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: با آزادسازی بخش زیادی از اراضی در منطقه شمس‌آباد روند زیرسازی جاده در حال اجرا است.

ربیعی تصریح کرد: با این وجود همچنان بخشی از اراضی واقع در شمس‌آباد و ۲ کیلومتر اراضی واقع در کیار محدوده سنگ‌شکن همچنان با مشکل معارض روبرو است.

به گزارش ایرنا، جاده شهرکرد به شلمزار در مسیر استان خوزستان یکی از محورهای اصلی استان چهارمحال و بختیاری است.

به گفته مسئولان راه و شهرسازی در این محور روزانه ۱۵ هزار وسیله نقلیه تردد می‌کند که ظرفیت کم جاده، باعث بروز خسارت‌های مالی و جانی می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار