تداوم آموزش‌های مجازی و عدم حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، مدرسه و عدم قرار گرفتن در جمع هم‌سن و سالان خودشان مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در آینده ایجاد می‌کند، مشکلی که به جای درمان آن در آینده بهتر است از آن پیشگیری کرد.
کد خبر: ۹۸۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶ 26 August 2021

با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید، نگرانی اولیاء و فرهنگیان در رابطه با روند آموزش دانش آموزان افزایش می‌یابد، با توجه به این که دوسالی است جهان و کشورهای مختلف درگیر ویروس منحوس کرونا هستند، بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد جایگزینی برای آموزش حضوری وجود ندارد.

تداوم آموزش‌های مجازی و عدم حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، مدرسه و عدم قرار گرفتن در جمع هم‌سن و سالان خودشان مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در آینده ایجاد می‌کند، مشکلی که به جای درمان آن در آینده بهتر است از آن پیشگیری کرد و با اقداماتی موثر و هدفمند مدارس بازگشایی شوند و دانش آموزان به آموزش حضوری بپردازند.

در راستای جلوگیری از این آسیب‌ها و مشکلات، واکسیناسیون فرهنگیان جهت آماده‌سازی حضور آنان در کلاس‌های درس حضوری در اولویت آموزش پرورش و مراکز بهداشت قرار گرفته و بخش عمده آن انجام شده است تا بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری باشد سخنان مسئولان مربوطه حاکی از این است که‌ تا پیش از آغاز سال تحصیلی فرهنگیان واکسینه خواهند شد.

اگر بنابر آموزش حضوری باشد باید تمام فرهنگیان واکسینه شوند

فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش پرورش استان چهارمحال و بختیاری، در این رابطه با اشاره به واکسیناسیون فرهنگیان جهت بازگشایی مدارس در سال جاری، اظهار داشت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید هستیم و تمامی همکاران و فرهنگیان استان و اولیای دانش آموزان در حال آماده کردن خود برای مهری بهتر از مهرهای سال گذشته هستند.

وی افزود: باتوجه به اینکه دوسالی است جهان و به همچنین در راستای آن کشور ما نیز درگیر و در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس منحوس کرونا است، حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی جدید در واقع زیر علامت سوال قرار گرفته است و از آنجایی که مشخص شد هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمی‌تواند شود، سعی بر این بود که در وزارت آموزش و پرورش اقدامات لازم جهت بازگشایی مدارس و بالا رفتن امیدواری خود در این راستا افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با تاکید بر شرایط بازگشایی مدارس، تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته اگر بنا به بازگشایی مدارس باشد، بازگشایی مدارس تنها با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود ، بازگشایی مدارس نیازمند برنامه‌ریزی‌های خاصی است که یکی از برنامه‌ریزی‌های مهمی که امسال مورد توجه قرار گرفته است بر مبنای این است که تمامی فرهنگیان و همکاران را در استان واکسینه کنیم تا افراد با اطمینان بیشتری بتوانند در کلاس‌ها حضور داشته باشند.

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان استان

قائدامینی یادآور شد: با توافقی که با دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت توانستیم از تاریخ 7 تا 27 مردادماه سال جاری مرحله اول واکسیناسیون انجام شود، در این طرح همکارانی که واکسینه شدند یا قرار بر واکسینه شدن آن‌هاست مجموعا 17 هزار و 500 نفر هستند که در این طرح قرار گرفتند و معرفی نامه برای آنان صادر و ارسال شد.

وی گفت: در مرکز استان ، یک مرکز تجمیعی برای واکسیناسیون فرهنگیان وجود داشت که همکاران حضور پیدا کرده و مرحله اول واکسیناسیون را پشت سر گذاشتند، همچنین مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان از امروز آغاز خواهد شد، در شهرستان‌ها نیز همکاران مراکزی که علوم پزشکی و مراکز بهداشت تعیین کرده بودند حضور پیدا کرده و واکسینه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر واکسیناسیون بیش از 70 درصد فرهنگیان در استان، بیان داشت: همکارانی که واکسنی دریافت نکردند شرایط فراهم است و می‌توانند اقدام به واکسینه شدن کنند.

قائدامینی در پایان با اشاره به مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان در استان، خاطرنشان کرد: همکارانی که مرحله اول را پشت سر گذاشتند طبق تاریخ و زمان‌بندی اعلام شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار