معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: کمیته معماری طرح‌های اقدام ملی مسکن به منظور بررسی نقشه‌های ساختمانی و جلوگیری از تکرار ساخت‌وسازهای غیراستاندارد در استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۹۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 31 August 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری به نقل از ایرنا، "ابراهیم علیرضایی" روز سه‌شنبه دراین باره افزود: تجربه ساخت مسکن مهر با طراحی‌های غیراصولی سبب شد تا برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن کمیته معماری تشکیل و طرح‌ها و نقشه‌های ساختمانی به صورت اصولی و استاندارد بررسی و نظارت شود.

وی ادامه داد: در کمیته معماری طرح اقدام ملی مسکن، ۲ استاد دانشگاه حوزه معماری و شهرسازی، تعدادی از طراحان استان و کارشناس واحد شهرسازی این اداره‌کل عضو هستند و طرح‌ها و نقشه‌های ساختمانی ارائه شده را پس از بررسی و تصویب به نظام مهندسی استان ارائه می‌دهند.

علیرضایی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن در استان با روند قابل قبولی در حال اجرا است، تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود زمینی برای متقاضیانی که وجه اولیه را پرداخت کرده‌اند مواجه نیستیم اما به سبب اینکه دیگر زمینی در شهرهای شهرکرد، لردگان و بروجن وجود ندارد در آینده با کمبود زمین روبرو خواهیم شد.

علیرضایی از اجرای چهار هزار واحد مسکن اقدام ملی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد سه هزار واحد در شهرستان شهرکرد و یک هزار واحد در دیگر نقاط استان در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که ۱۷ هزار و ۶۸۰ متقاضی برای برخورداری از طرح اقدام ملی مسکن در استان ثبت‌نام کردند اما سهمیه در نظر گرفته شده برای استان چهار هزار و ۶۲۱ واحد است.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری افزون بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد که در ۴۲ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار