معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از اجرای ۲۵ میلیارد ریال پروژه در حوزه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری بروجن خبر داد.
کد خبر: ۹۹۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ 02 September 2021

علی‌محمد محمدی ظهر امروز پنج‌شنبه در مراسم افتتاح پروژه سنگی ملاتی حوزه آبخیز وستگان شهرستان بروجن با اشاره به اجرای ۶ پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در این شهرستان طی سال جاری افزود: میزان حجم عملیات اجراشده در این پروژه‌ها حدود ۵۳۰۰ مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ‌بر ۲۵ میلیارد ریال در ۶ نقطه اجراشده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هدف اصلی این پروژه‌ها کنترل فرسایش خاک، کنترل رسوب، تقویت آبخوان و بهبود پوشش گیاهی در سطح شهرستان بوده است.

میانگین فرسایش در استان ۱۷ تن در هکتار در سال است

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد پروژه سنگی ملاتی حوزه آبخیز وستگان بود، گفت: میانگین فرسایش در استان نزدیک به ۱۷ تن در هکتار در سال است، که این حوزه به خاطر سازندهای زمین‌شناسی خاصی که دارد از بار رسوبی بالایی برخوردار است.

محمدی اضافه کرد: هدف از احداث این پروژه کنترل فرسایش رسوب حوزه و همچنین احیای دشت پایین‌دست وستگان بوده که اجرای آن موجب کاهش بار رسوبی تحمیلی به این دشت و تثبیت پروفیل طولی آبراهه‌های آن شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: این پروژه دارای ۱۳ سازه سنگی ملاتی با حجم ۱۷۰۰ مترمکعب بوده که با اعتباری بالغ‌بر ۹ میلیارد ریال اجراشده است.

وی ادامه داد: در کل این ۶ پروژه ۳۵ سازه ایجادشده که هدف اصلی آن‌ها کنترل فرسایش و رسوب در سطح شهرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار