جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر از ابتدای سالجاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: امسال یک تن و ۷۸۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۹۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 12 September 2021

سرهنگ محمد سعید یاری روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: در این مدت ۲ هزار ۵۶ نفر در حوزه تهیه و توزیع مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی گفت: هشت باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان کشف و اعضا آن دستگیر شدند و ۸۵ دستگاه خودروی اعضای باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر متوقف شد و در این مدت ۵۷۰ معتاد و مصرف کننده مواد مخدر و ۱۵۰ معتاد متجاهر دستگیر و به مراکز درمان ارجاع داده شدند.

یاری گفت: پاکسازی نقاط‌آلوده، جمع‌آوری معتادان به خصوص معتادان متجاهر، انجام عملیات‌های ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر، برخورد با افرادی که کشت غیر مجاز شاهدانه و خشخاش دارند، در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار دارد.

جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ساختمان آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر در استان نیمه‌تمام است، افزود: تمام آزمایش‌های تشخیص مواد مخدر به استان اصفهان ارسال می‌شود که این امر علاوه بر اینکه به نیروی بیشتری نیاز دارد و زمان‌بر است و راه‌اندازی این آزمایشگاه یکی از اولویت‌ها و درخواست‌های نیروی انتظامی استان است.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی اردوگاه ماده ۴۲ و تامین اعتبار برای راه‌اندازی ایستگاه ایست و بازرسی در محور لردگان به بروجن از دیگر خواسته‌های نیروی انتظامی استان برای تامین اعتبار است که با راه‌اندازی این ایستگاه ایست و بازرسی در محور ترانزیتی بروجن به لردگان در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر اقدامات انتظامی تشدید خواهد شد که زمین برای راه‌اندازی این ایستگاه تامین شده است.

پیشگیری مهمترین راهبردی و برنامه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه در سالجاری مهمترین راهبرد و وظیفه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری است، گفت: این راهبرد در شرایط کنونی جامعه، به لحاظ شیوع کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است و تا حدودی ۹۰ درصد کارکرد و راهبردهای این برنامه را به عقب انداخته است.

سید قدیر مرتضوی افزود: مهمترین جامعه هدف حوزه آموزش و پیشگیری دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان و نوجوانان هستند و اجرای برنامه‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر در سال تحصیلی جدید با قوت اجرا خواهد شد.

وی بر توسعه تیم‌های اجتماع‌محور، تقویت فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه تاکید کرد و گفت:با توجه به فعالیت‌های امنیتی، انتظامی و قضایی، آرامش و آسایش‌خاطر خوبی در سطح استان حاکم است و نیاز است این امنیت را با اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، تربیتی، اصلاحی و پیشگیرانه توسعه داد.

مرتضوی بر جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در حاشیه شهرها، مراکز شهرها و سایر امکان عمومی تاکید کرد و گفت: برای نگهداری معتادان متجاهر فعال کردن مرکز ماده ۱۶(مرکز نگهداری معتادان متجاهر) مورد نیاز است.

وی با تاکید بر اهمیت بحث حوزه درمان اعتیاد افزود: هم‌اکنون در حوزه درمان در استان مراکز درمان اقامتی( کمپ ترک اعتیاد)، مراکز درمان دارویی، کنگره ۶۰ و انجمن معتادان گمنام فعالیت دارند و راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ با توجه به افزایش تعداد معتادان متجاهر در استان ضروری است.

به گفته وی، مرکز ماده ۱۶ در استان از سال ۹۲ فعال بود که به دلیل کم بودن تعداد معتادان متجاهر در استان، این مرکز در سال ۹۴ غیر فعال شد و اکنون راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در استان ضروری شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است و بخشی از راههای ارتباطی این استان از جمله مسیر لردگان به بروجن از مسیرهای ترانزیتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار