مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۹۹۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 13 September 2021

 

به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری»، حسینعلی مقصودی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیمانکاران در تمامی قطعات این محور مشغول فعالیت هستند و تنها در ایستگاه شهرکرد هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده است.

وی ادامه داد: زمین برای ایستگاه شهرکرد در منطقه رحمتیه تامین شده و پیمانکار آن مشخص است و به زودی عملیات اجرایی در این ایستگاه نیز آغاز می‌شود.

مقصودی تکمیل این طرح را نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه این طرح شده و امسال ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به این طرح تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، طول مسیر راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد را ۹۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۴۰ درصد این مسیر کوهستانی است که برای اجرای آن ۱۵ تونل کوچک و بزرگ به طول پنج هزار و ۲۰۰ متر پیش‌بینی شده است.

مقصودی تصریح کرد: تاکنون ۷۰ درصد حفاری تونل‌ها انجام شده و درصد باقی مانده نیز مربوط به تونل‌های کوچک است.

وی همچنین از طراحی سه هزار و ۵۰۰ متر پل بزرگ در مسیر راه‌آهن خبر داد و گفت: از این میزان یک هزار و ۷۰۰ متر در قطعه اول و مابقی آن در قطعه دوم طرح است.

 راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر با هدف جابجایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.

اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور از مهم‌ترین رویکردهای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار