مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری:
شهرکرد- مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۸۲ درصد از معلمان استان واکسن کرونا دریافت کردند، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای واکسیناسیون دانش آموزان انجام‌شده است.
کد خبر: ۹۹۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 18 September 2021

فرحناز قائدامینی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه والدین باید با مشکلات برگزاری کلاس غیرحضوری آشنا شوند، عنوان کرد: دانش آموزان به دلیل کلاس‌های غیرحضوری دچار افسردگی شده و این مسئله موضوع بی‌اهمیتی نیست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدارس تلویزیونی امسال هم فعالیت می‌کند، گفت: آموزش مدارس از اول مهر به‌صورت آنلاین بوده اما کلاس‌های حضوری از آبان ماه آغاز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۸۲ درصد فرهنگیان چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا دریافت کردند، اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم به‌منظور واکسیناسیون دانش آموزان از نیمه نخست سال تحصیلی انجام‌شده است.

قائدامینی با اشاره به اینکه از ماه گذشته توزیع لوازم تحصیلی میان دانش آموزان نیازمند چهارمحال و بختیاری شروع‌شده است، ادامه داد: تجهیزاتی با اعتبارات غیردولتی تهیه و در اختیار مدارس قرارگرفته است.

وی به نظارت و بازرسی از مدارس استان اشاره کرد و ادامه داد: این بازرسی‌ها به‌منظور بررسی آمادگی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید ادامه دارد.

ثبت‌نام مدارس بر اساس کد پستی

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دانش آموزان از سرویس مدارس استفاده نکنند، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی تنها برای پایه‌های جدید می‌تواند لباس تعیین شود.

قائد امینی ثبت‌نام مدارس را بر اساس کد پستی عنوان کرد و افزود: ساعات فعالیت مدارس در چهارمحال و بختیاری تغییر نمی‌کند اما در مدارسی که شرایط لازم را ندارند با صلاحدید مسئولان تغییرات لازم اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل نیروی انسانی، تجهیزات و فضای آموزشی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، تصریح کرد: این استان با کمبود هزار و ۸۰۰ معلم روبه‌رو بوده که تلاش می‌شود با استفاده از معلمان حق‌التدریس، افزایش ساعات معلمان و استفاده از معلمان بازنشسته این موضوع مدیریت‌شده است.

۲۰۰ هزار دُز واکسن برای واکسیناسیون دانش آموزان نیاز است

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار دُز واکسن برای واکسیناسیون دانش آموزان نیاز است، گفت: ۶۲۰ معلم به‌صورت داوطلبانه در تابستان امسال در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری اقدام به آموزش دانش آموزان کرده‌اند.

قائد امینی با بیان اینکه آموزش باید نظام‌مند باشد، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های آموزشی در کلاس غیرحضوری باید در ساعات اداری انجام شود.

وی افزود: ۷۵ درصد از دانش آموزان چهارمحال و بختیاری با نرم‌افزار شاد ارتباط کامل دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فضای مجازی در دوران آموزش حضوری به‌عنوان یک فضای کمک‌آموزشی فعالیت خود را ادامه می‌دهد، گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان برای دانش آموزان چهارمحال و بختیاری تجهیزات خریداری‌شده است.

۲۰۰ مدرسه بدون اینترنت در چهارمحال و بختیاری

قائدامینی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۲۰۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری از شبکه مخابراتی و اینترنتی بی‌بهره هستند.

وی با اشاره به اینکه اطلس دانش‌آموزی در سال گذشته تهیه‌شده است، عنوان کرد: استفاده از نرم‌افزار شاد برای دانش آموزان و معلمان رایگان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ترک تحصیل در استان بالا زیاد نیست، تصریح کرد: بیشترین ترک تحصیلی در مناطق عشایری استان بوده است.

قائد امینی به ایرادات شبکه شاد در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: ایرادات شبکه شاد برای سال تحصیلی جدید رفع شده است.

وی با بیان اینکه کیفیت آموزش مجازی پایین‌تر از آموزش حضوری است، اظهار کرد: محتوای آموزشی پایه سوم ابتدایی توسط نیروهای چهارمحال و بختیاری برای کشور تولیدشده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری به نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در ۳۱ شهریور اشاره کرد و گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته زنگ شروع مدارس در یکی از مناطق محروم چهارمحال و بختیاری نواخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار