مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛
شهرکرد- مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه طیور صنعتی و ۷۹۲ هزار قطعه طیور بومی در استان واکسیناسیون شدند.
کد خبر: ۹۹۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 03 October 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری،  محمد اسدی صبح روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۴۴ میلیون و ۷۰۰ قطعه طیور صنعتی در استان، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از هشت میلیون قطعه جوجه‌ریزی در این استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۱۱۷ مورد گزارش بیماری در چهارمحال و بختیاری داده شده است، عنوان کرد: با همکاری سپاه پاسداران استان ۷۹۲ هزار و ۸۶۳ طیور بومی در مناطق محروم و صعب العبور واکسیناسیون شدند.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری به بررسی محموله‌های صادر شده از استان اشاره کرد و ادامه داد: ۷۳ هزار و ۱۴۲ کیلو گرم محصولات لبنی، ۲۸ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم ماهی سرد شده و ۳۰ هزار کیلوگرم ماهی منجمد از استان به خارج از کشور صادر شده است.

اسدی با بیان اینکه مبارزه با بیماری از اولویت‌های اداره کل دامپزشکی استان است، تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال فعالیت‌هایی پیشگیری در خصوص بیماری‌های «سل»، «بروسلوز گاو و گوساله ««بروسلوز گوسفند و بز»، «تب برفکی»، «رآکتور مشمشه»، «شارب» و «آبله» انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار و ۸۱۵ بازدید از مراکز پرورش دام سبک و سنگین، کشتارگاه‌ها و مراکز توزیع انجام گرفته است، عنوان کرد: ۲۲ واحد متخلف در استان شناسایی و به مراجع قضائی ارجاع شده است.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بیش از ۱۰ میلیون و ۲۶۱ هزار قطعه طیور کشتار شده در سه کشتارگاه فعال استان مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته که از این میزان بیش از ۸۳ هزار قطعه ضبط شده است.

اسدی به نظارت بر کشتار دام سبک و سنگین در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۵ هزار و ۲۸۰ دام در استان کشتار شده که ۲۱۵ لاشه به دلیل بیمار بودن ضبط شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار