پنجمین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان گلبهار توسط بخش خصوصی افتتاح شد

رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی شهرستان گلبهار گفت: درایام الله دهه مبارک فجر پنحمین اقامتگاه بوم گردی وگردشگری گلبهار درروستای احمدآباد ازتوابع بخش گلمکان بااعتباری بالغ بر۳۰میلیارد ریال افتتاح گردید.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 11 February 2022

به گزارش خبرنگارتابناک رضوی ازگلبهار، محمدطاهریان مقدم رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری وصنایع دستی شهرستان گلبهارگفت: توسعه اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان سبب تقویت حوزه گردشگری و اقتصاد روستایی شده و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی با استقبال بسیارخوب مسافران مواجه شده است

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گلبهار گفت: مهمترین نکته در ایجاد اقامتگاه های گردشگری را حفظ معماری بومی و سنتی و اشتغال پایدار دانست و بر توسعه این قبیل طرح ها در شهرستان تاکید کرد.

اوگفت: این اقامتگاه بوم گردی با مالکیت آقای هومن خادم فعال بخش خصوصی و بااعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال افتتاح وبه بهره برداری رسید .

طاهریان مقدم افزود: این واحد دارای ۱۵۰۰ متر بنای ساختمانی، ۴ واحد اقامتی و ظرفیت اسکان ۲۰ نفر است و با افتتاح آن برای چهار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این اقامتگاه در جاده گردشگری بخش گلمکان و مسیر پرتردد ییلاقات و در مسیر دامنه کوههای بینالود درروستای ده نو واقع شده است و در نمای آن از المان های سنتی معماری بومی استفاده شده است.

انتهای پیام
ح.ش

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار